Facebook data

1
Hyra bräda i Taghazout?
#107156 Hyra bräda i Taghazout? 11 år, 7 månader sen Stoke: 1

Chrillepille
graphgraph

Hej!

Jag och två kompisar åker till Taghazout efter jul och stannar i en vecka. Tänkte fråga om det är någon som har koll på hur det är att hyra brädor där och vad det kostar? Eller lönar det sig att dra med sig brädor på flyget från Sverige?

Ha det gott!
Christian

Logga in för att svara
#107178 Svar: Hyra bräda i Taghazout? 11 år, 7 månader sen Stoke: 11

carlos
graphgraph

hallå.

här kommer lite subjektiv info ang brädor i taghazout... Det finns nog 8-10 ställen som hyr ut brädor, varje ställe har 10-20 brädor, de flesta helt klart välanvända och i alla möjliga olika varianter men mest nsp och bic:ar, men även annat litet finns. Tror att det går på cirka 60-80 kr per dag. Bäst är nog att göra en deal med en och samma shop för hela veckan, få det billigare priset, och sen gå upp och byta bräda om man tröttnar på den man har, det gjorde vi. Kolla bräda noga innan du paddlar ut (Leach och fenor)

Finns även att köpa från slitna via bättre begagnade till splitternya. 1000-3500 pix. Man kan också köpa och sälja tillbaka... (typ samma som att hyra, men i alla fall).

Att ta med bräda på planet lönar sig om du verkligen vill ha DIN bräda och ÄR kräsen med vad du surfar. Just den modell och typ som du vill ha kanske inte kommer finnas. Bräda på planet kostar ju typ 700 tur och retur så ekonomiskt går det väl på ett ut. Jag åkte ner utan och köpte en som jag gillade

Nu avslutningsvis lite surffilosofi: Att åka utan din egen bräda kommer väl att utveckla din surfing mer eftersom det du kommer över brädmässigt inte är exakt vad du är van vid.

Det var allt.

//C

Logga in för att svara
#107179 Svar: Hyra bräda i Taghazout? 11 år, 7 månader sen Stoke: 1

Chrillepille
graphgraph

Tack för svaret! Fint och snällt!

Vi får fundera på hur vi gör. Man tycker ju om sina egna brädor, men det kan ju finnas en poäng i att surfa andra brädor också och schysst om man hyr från samma ställe och kan byta (om det nu finns något annat man känner för den dagen).

Ha det gott!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!