Facebook data

1
Stadlandet 22-27 oktober
#107210 Stadlandet 22-27 oktober 11 år, 7 månader sen Stoke: 0

Hake
graphgraph

Tänkte kolla om det är någon mer som ska dit den veckan från sthlm och ev. har en plats över i bilen?
Om inte, så kommer det gå en bil från sthlm då för intresserade, finns 2 ev 3 platser lediga i bilen.
Nån som har koll på hur det är att tälta på campingen då?
Samt kan man och isf vad kostar det att låna utrustning? (ev polare som ska med behöver låna hela kittet isf, från våtdräkt till bräda)

Logga in för att svara
#107211 Svar: Stadlandet 22-27 oktober 11 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Du bör nog ha ett tält som tål styv kuling, minst. Vinden accelererar ner i dalgången.
Jag har inte tältat i Hoddevik men i en väldigt liknande dal, det är bistert. Bågarna höll på gå av i tältet och då var det ändå 3-säsongs tunneltält. Smart med kupoltält i såna förhållanden, vinden vänder rätt ofta och kan angripa från helt andra vinklar än när man sätter upp det.
Jag skulle nog föredragit en säng hos Torkild på Stadsurfing, det kan knaka bäst det vill i det huset. Det står säkert i hundra år till.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#107212 Svar: Stadlandet 22-27 oktober 11 år, 7 månader sen Stoke: 1

Hype
graphgraph

Kan bara hålla med ErikG här, var uppe för ett par veckor sedan och kastvindarna var inte att leka med. Vi hade ett riktigt bra tält och pinnarna vek sig nattetid, men det höll ihop med nöd och näppe.
Gubben tar 100 spänn per tält/natt numera.

Logga in för att svara
#107213 Svar: Stadlandet 22-27 oktober 11 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det finns inget att direkt ta lä bakom heller på campingen i Hoddevik, det är totalt öppet.

Logga in för att svara
#107215 Svar: Stadlandet 22-27 oktober 11 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hehe.. ja fan det finns ju inga träd där precis Men fan vad gött m lite surf i Norge, ha så kul !!

Logga in för att svara
#107238 Svar: Stadlandet 22-27 oktober 11 år, 6 månader sen Stoke: 0

Hake
graphgraph

Tack för svaren!
Att tälta lägger jag nog på hyllan, iallafall denna gång

Logga in för att svara
#107248 Svar: Stadlandet 22-27 oktober 11 år, 6 månader sen Stoke: 0

CajsaS
graphgraph

Halloj!
Vilken timing! Jag funderar på att åka dit runt samma datum. Skulle vara super att få en bilplats Har ni tänkt hyra bil?

Logga in för att svara
#107254 Svar: Stadlandet 22-27 oktober 11 år, 6 månader sen Stoke: 0

Hake
graphgraph

Om det blir av så har du en plats
Har inte bestämt mig ännu, blir dyrare än jag tänkt mig då tältning inte är ett bra alternativ samt polarn fått förhinder (bilen (volvo 240) slurkar en del soppa...), men om vi kan ragga upp en lr två till så är ju problemet med bensinnotan löst och då kör vi.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!