Hej surfsverige!
Jag tänkte åka på långresa till syd-, och Mellanamerika i december och undrar om ni kan hjälpa mig med lite goda råd!
Från 20 december till 20 februari hade jag tänkt vara i Costa Rica och surfa samt läsa spanska. De orter jag har fastnat för är Santa Teresa och Nosara. Jag letar efter ett ställe där man kan vara åtminstone en månad utan att känna sig instängd, med bra surf och bra spanskskola. Jag har surfat i sammanlagt en månad så är nybörjare men är inte rädd för lite större vågor (har åkt snowboard, skateboard och vindsurfat också).
Det stället som känns bäst för tillfället är Nosara eftersom jag har hittat en bra skola där men jag är lite orolig för att stället är för litet för att stanna mer än en månad? Sen är jag nyfiken på vad ni tycker om Nicaragua, är det ett bättre alternativ? Jag ska vara borta i 6 månader, är på en ganska tajt budget och har hört att det är billigare. Finns det något ställe i Nicaragua som ni har varit där ni hade kunnat tänka er att stanna en längre tid?
Alternativt så skjuter jag upp spanskakursen till när jag är i Sydamerika och bara drar runt och surfar istället. Kanske någon ska ner och vill ha en resekamrat eller någon som planerar att köpa bil och behöver fler som delar på kostnaden?
Alla tips ni kan komma på är välkomna och skicka gärna ett pm om du ska vara där nere samtidigt så kan vi hålla kontakten!
/Ville
|