Facebook data

1
Gran canaria, playa ingles
#107653 Gran canaria, playa ingles 11 år, 5 månader sen Stoke: 4

Martinez
graphgraph

Är det någon som känner till surf möjligheterna kring playa ingles på gran canaria. Jag kommer åka dit en vecka i januari. Tror jag läste någonstanns att det bara funkar där nere på sommaren. Är det värt att ta med sig brädan? Tänkte jag kunde få ett par timmars morgonsurf medan familjen ligger och sover?
Någon som vet något?

Logga in för att svara
#107654 Svar: Gran canaria, playa ingles 11 år, 5 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Beror självklart på prognoserna men en gång när jag var där i januari var vattnet o vågorna mest folktomt kring playa ingles. Inte många som badar när det är kallare än 20grader i vattnet o de som gör det är någon enstaka nudist. Finns dock brytande vågor där o de är oxå folktomma om de är mindre än 50cm.

Brädan kan du ta med om du o ditt resesällskap bestämmer er för en utflykt dit surfprognoserna funkar oftare typ till väst eller östkusten eller norra ön, då syns även andra surfare ute i vågorna. Tar max en timme med bil till norra sidan, är ju en liten ö det där.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#107669 Svar: Gran canaria, playa ingles 11 år, 5 månader sen Stoke: 6

Angie
graphgraph

Klart du ska ta med brädan, Kanarieöarna kan få riiiktigt fint surf på vinter! Har bara erfarenhet av grannön Teneriffa men där har jag alltid fått bra surf i jan-feb. Ta med en våtdräkt typ 3'2 så håller du värmen också!

Logga in för att svara
#107674 Svar: Gran canaria, playa ingles 11 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Nej nej, Kanarieöarna funkar höst och vinter.

Logga in för att svara
#107721 Svar: Gran canaria, playa ingles 11 år, 5 månader sen Stoke: 4

Martinez
graphgraph

Vet inte om jag kommer ha bil ännu. Men de e klart man e sugen på ta med den, men det blir ingen surfresa, men kanske en resa med lite surf. Får la avvakta o kolla prognosen.

Logga in för att svara
#107722 Svar: Gran canaria, playa ingles 11 år, 5 månader sen Stoke: 0

Creavil
graphgraph

om du inte orkar ta med bräda så finns det folk som anordnar surf safaris för en dag. dom hämtar dig vid hotellet lånar ut bräda, kör dig till ett surfspot som funkar och kör sedan hem dig. vi surfade ett spot som hette light house om jag inte minns fel. var ganska smidigt och inte allt för dyrt

Logga in för att svara
#107769 Svar: Gran canaria, playa ingles 11 år, 5 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

gran canaria has got alot of really good surf spots but in autumn and winter the swell usually comes from the north or north west. If you are based in playa ingles and get lucky with south swell then you have really easy access to ARGUINEGUIN. its a really good right hander that breaks in fairly deep water so its not too heavy but still powerful..
www.wannasurf.com/spot/Europe/Canary/Gran_Canaria/arguineguin/
you can find all the other gran canaria spots on wannasurf with all you want to know and see about every break! I've surfed ARGUINEGUIN alot of times and its a really good wave..good luck

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!