Facebook data

1
Barn som satsar på en surfkarriär
#107818 Barn som satsar på en surfkarriär 11 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Sjukt intressant artikel i Surfers nov.nr, "Going pro", om den enorma mängd barn som börjar satsa tidigt på en surfkarriär och konsekvenserna det ger; ökad mängd hemskolning istället för kommunal skola för att kunna vara ute i vattnet så mkt som möjligt, föräldrar som ser en penningko i sina egna barn och framför allt frågan om det krävs att man börjar satsa som 9-åring när världens bästa surfare är över 40 år gammal.

www.surfermag.com/videos/going-pro/

Hur tänker alla ni som själva har kids?

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#107878 Svar: Barn som satsar på en surfkarriär 11 år, 5 månader sen Stoke: 7

Wrane
graphgraph

Jag har försökt förklara för min son att det är bra att ha en surfkarriär att falla tillbaka på om det skulle skita sig med annat jobb.

Logga in för att svara
#107881 Svar: Barn som satsar på en surfkarriär 11 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Moaahahahhahahaaa

Logga in för att svara
#107894 Svar: Barn som satsar på en surfkarriär 11 år, 5 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

Drömmer om att få surfa tillsammans med mina barn, men inget jag vill tvinga på.
Jag har tre barn och den äldsta, en flicka på nio har inte visat något intresse ännu.
Men sen är ju det inte det lättaste att börja surfa i Sverige....karriär....knappast.
Det handlar bara om att ha kul för mig.

Logga in för att svara
#107907 Svar: Barn som satsar på en surfkarriär 11 år, 5 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

instagram.com/p/g7iZonTbGL/ "A pic from 1986 in Cornwall, England for the World Amateur Championships." Han var 14år. Gissa vem!

Logga in för att svara
#108031 Svar: Barn som satsar på en surfkarriär 11 år, 4 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Har lyckats få en twitterföljare som e 7år som följer sin passion för surfing och därför även lyckats bli sponsrad. För henne verkar det inte bara vara lek i vågorna utan även förberedande träning på land, det syns att hon satsar samt att hon har vuxna som stödjer henne på olika sätt.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!