Facebook data

1
Köp av våtdräkt för vintersurf i europa
#108082 Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 40

timpal0l
graphgraph

Behöver förslag på vad som är den optimala våtdräkten för surf i tex Portugal på vintern. Åker till lagos 28dec - 4jan och det är en vattentemp runt 15 grader verkar det som.

Har siktat in mig lite på en 4/3a. Ska man slå till på 5mm ist? Eller blir det klumpigt..

Om någon har tips på en supersmidig 4/3a får dom gärna länka vart man kan köpa!

Ändrat av timpal0l
Logga in för att svara
#108083 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

RipCurl FlashBomb 4.3a så är du 100% safe! Kan du ha till lägre grader med. Smidig, varm å torkar på en pisskvart!

Surfers Paridise i Varberg har säkert. Annars är det bara att skriva RipCurl FlashBomb 4.3 UK el likn på Google, så hittar du säkert någe.

Logga in för att svara
#108084 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

Tycker att man kan köra en 5/3 för det. Så kan du använda den dräkten även när det blir kallare och jag tycker inte det är speciellt osmidigt med så mkt neopren. Kör Rip Curls Flashbomb 5/3 och den är jag riktigt nöjd med. Dock är tycker jag att deras handskar och boots suger apröv men dräkterna har jag inget ont att säga om.

Logga in för att svara
#108089 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

En ny bra 3mm skall racka I portugal. Om du inte har kroppsfett pa under 7% fortsas

Logga in för att svara
#108090 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#108091 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Nej kör en 4/3, det är för kallt med en 3 mm. Plus att den funkar en bit in på hösten i Sverige är en bra bonus.
Det är ju individuellt men jag brukar köra 4/3 an när jag åker till Kanarieöarna på vintern.

Logga in för att svara
#108092 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

Kanarieöarna på vintern kör jag alltid en 3,2:a. Det är ju ändå runt 20 grader i vattnet nu i December. 15 grader däremot minst 4.3:a.

Logga in för att svara
#108093 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

Kolla surfmarknad, jag har en sprillans ny 4/3, billabong revolution. strl MT. Kanske passar? För liten för mig.
Jag har aldrig behövt mer än 4/3 i portugal iaf.

Logga in för att svara
#108096 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

KalleLuden skrev:
Kanarieöarna på vintern kör jag alltid en 3,2:a. Det är ju ändå runt 20 grader i vattnet nu i December. 15 grader däremot minst 4.3:a.

Du har lite fel där, det är kallare än så mitt i vintern, tempen ligger runt 18, det är också ett blåshål rätt ofta. Det går bra med en 3/2 givetvis.
Jag brukar tälta där nere det spelar nog en viss roll i våtdräktsvalet, om man är ute resten av dygnet också.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#108097 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

soft Erik. Vart tältar du, på camping eller ute i det fria?

Logga in för att svara
#108098 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

La Graciosa, finns ett avsett campingområde på ön som är nationalpark. Det är gratis, oerhört fridfull plats vågorna är inte så fredliga.

Logga in för att svara
#108100 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 4

KalleLuden
graphgraph

ErikG skrev:
KalleLuden skrev:

Du har lite fel där, det är kallare än så mitt i vintern, tempen ligger runt 18, det är också ett blåshål rätt ofta. Det går bra med en 3/2 givetvis.
Jag brukar tälta där nere det spelar nog en viss roll i våtdräktsvalet, om man är ute resten av dygnet också.

Nja både vi har nog lite fel bägge två, med Kanarieöarna menar jag egentligen södra Teneriffa där medeltempen på vintern ligger på 20 Grader. Lite otydligt av mig

Logga in för att svara
#108102 Svar: Köp av våtdräkt för vintersurf i europa 11 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag tyckte det var för kallt med en 3/2 i januari, trots solsken.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!