Facebook data

1
Tips på surfcamp - Bali/Indonesien
#108153 Tips på surfcamp - Bali/Indonesien 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

rev
graphgraph

Åker till Indonesien i januari och tänkte inleda med ett par veckor på ett surfcamp då det var ett slag sedan jag körde. Naturligtvis är jag alldeles för sent ute som vanligt. Lapoint och svenskägda surfcampet på Lombok var fulla. Är det någon som har erfarenhet från något annat camp på Bali? Om inte, någon som rekommenderar något resort eller liknande som ligger nära vågor för en hyfsad nybörjare. Känner att jag gärna kommer bort från Kuta ganska omgående.

Tack på förhand och god jul!

Logga in för att svara
#108154 Svar: Tips på surfcamp - Bali/Indonesien 11 år, 4 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Omgående skriver du, räcker det med 2 och en halv timmar bort?

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#108158 Svar: Tips på surfcamp - Bali/Indonesien 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Rucklo
graphgraph

Du kan dra till Nusa Lembongan, där finns några ganska lättillgängliga revbryt och shysst boende. Är du hyfsat färsk bör du kanske hålla dig till Playgrounds (fin vänster, kort höger), där är det ganska djupt, så du slipper äta rev med ansiktet... Beroende på vart du bor (finns ett helt gäng boenden, borde inte vara problem med plats då det är lågsäsong) kommer du kanske behöva ta en liten båttur ut till brytet, men det är varken dyrt eller bör vara särskilt långt.
Shipwrecks (bra höger) och Laceration (vänster har jag för mig) är ungefär lika lättillgängliga. Finns fler bryt, men inget jag testat själv.
Det kan bli lite småtråkigt på Lembongan dock, då det inte finns så mycket att göra, men när jag vart där på lågsäsong har bryten funkat ganska bra. Annars ska du leta bryt på östra delen av Balis halvö, då västra delen sällan funkar bra under regnperioden. Det finns ett gäng bra bryt i krokarna, några har boende ganska nära (kommer inte ihåg namnen på rak arm).

Jag åker själv iväg till Bali om lite över en vecka, men tänkte försöka dra till Lombok ganska fort, Bali är ganska crowded även på lågsäsong, och det börjar bli svårt att ta sig fram med mc då alla på Bali är rika och har bil nuförtiden, Konmer ev. hänga i Kuta någon dag eller tre då en kompis är där samtidigt, och hon är helt nybörjare. Hojta till om du vill hooka upp och ta en öl/snacka lite skit! Jag är i krokarna från 1:a - 17:e.

Logga in för att svara
#108159 Svar: Tips på surfcamp - Bali/Indonesien 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Rucklo
graphgraph

www.thechillhouse.com/en
www.kimasurf.com

Ingen aning om kvalitet...

Logga in för att svara
#108185 Svar: Tips på surfcamp - Bali/Indonesien 11 år, 3 månader sen Stoke: 0

rev
graphgraph

Rucklo: Tack som fan för tipsen. Ska kolla med Kima, har hört om dom förut. Vi kommer till Kuta den 15:e typ, och kommer nog vara där några dagar. Vore absolut kul att ta en öl eller två, kommer med ett par kompisar också!

Logga in för att svara
#108186 Svar: Tips på surfcamp - Bali/Indonesien 11 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#108188 Svar: Tips på surfcamp - Bali/Indonesien 11 år, 3 månader sen Stoke: 0

Rucklo
graphgraph

rev: cool! Jag lämnar den 17:e från Denpasar, så kommer väl vara tillbaks i kuta den 16:e iaf. Kunde ju ta den där ölen då!
rucklo at hotmail dot com

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!