Facebook data

1
Boende Corralejo en vecka med barn?
#108156 Boende Corralejo en vecka med barn? 11 år, 4 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Ska ta en vecka med min 12 åriga dotter lite senare i vinter. Tänkte Corralejo. Har inte varit på Feurte förut. Är man helidiot om man åker vanlig charter med hotell inne i byn. Eller ska man bara ta flygstolar och bo på något mysigare och surfigare, i så fall vart?

OK, när jag ändå är här (ja ja, jag kan söka själv): Om det knökar på stort, vart åker man (på Feurte alltså) för lite fin nybörjarsurf för dottern. Bästa surfshoppen? Alla tips mottages tacksamt.

/JB

Ändrat av Jesper B
Logga in för att svara
#108157 Svar: Boende Corralejo en vecka med barn? 11 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Hotellen ligger ju inte alltid inne i byn (om ni nu åker ospecat?) Om det blir lite större kan ni kanske surfa insidan på Bajo del medio eller Rocky Point som det också kallas. Kanske även Majanicho?
Los lobos kan också vara ett val kanske på högre tidvatten, speciellt om ni åker båt över och slipper gå i och ur vattnet vilket brukar vara krångligt.
Glöm inte revdojor till dottern.
Det är alltid svårt att rekommendera nybörjarsurf, man vet ju aldrig helt vad det innebär. Det finns ju gott om surfskolor också som du kan sätta henne i.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!