Facebook data

1
stoke till emirates & qatar airways.
#108373 stoke till emirates & qatar airways. 11 år, 3 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

qatar flyger brädor gratis.
emirates tar emot 30kg av vad som helst nästan, gratis. upp till 10ft.
Rätt ovanligt, särskilt emirates policy är nice.

Det är värt en stoke.

Så packa era brädor bra eller låt bli å klaga på dingar så kanske det förblir så.

Btw, flög med Condor nyligen, packade brädan i en tygstrumpa och lite bubbelplast, inga dingar att tala om, inga avgifter, tack vare min tjejs stora smile till personalen som avledde dem medans jag skickade in brädan. Hehe. Skulle annars kostat 75euro.

A smile while take you anywhere.

Ändrat av marQs
Logga in för att svara
#108388 Svar: stoke till emirates & qatar airways. 11 år, 3 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Har sedan 3 år tillbaks mer eller mindra bara flygit med Emirates bl.a till Nya Zealand och Sri Lanka. Grymt bra service, billigt, gratis med surfbrädor och aldrig några problem. När vi var tvungna att vänta 11 timmar på nytt plan i Dubai bokade de in oss gratis på ett hotel i Dubai som kostade 3000kr natten

Logga in för att svara
#108404 Svar: stoke till emirates & qatar airways. 11 år, 3 månader sen Stoke: 1

Plumbae
graphgraph

Måste man boka frakten av surfbräda med Qatar i förväg eller går det som vanligt bagage?

Logga in för att svara
#108415 Svar: stoke till emirates & qatar airways. 11 år, 3 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

vill minnas att det bara är att checka in den. kommer inte ihåg om man får ha två väskor eller om jag la allt i surfcaset dock.
kika deras sida, borde stå.
jag borde kollat det faktiskt men kom bara till att det var gratis sen sluta jag läsa.

Logga in för att svara
#108418 Svar: stoke till emirates & qatar airways. 11 år, 3 månader sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

Jag hade boardbagen och en vanlig väska, och det blev gratis. Kördes bara som specialbagage.

Logga in för att svara
#108419 Svar: stoke till emirates & qatar airways. 11 år, 3 månader sen Stoke: 0

Nordan
graphgraph

(Utan att boka i förväg)

Logga in för att svara
#108422 Svar: stoke till emirates & qatar airways. 11 år, 3 månader sen Stoke: 0

Rucklo
graphgraph

Har flugit med bubbelplast och strumpa med samma goda resultar (samt lite kläder), har för mig det var Quatar. Flög Emirates/Quatar till Aus nu i december, och tailen var busted, trots att jag hade papp på tail+nos, bubbelplast och en ganska bra boardbag... :/ jag kunde säkert vart ännu mer noggrann och petat in lite kläder också.
Ny bräda täckt i epoxy nu, det lär hålla bättre än min förra som var fiberglas... Fast fiberglas är skönare att hålla i när man duckdivar (och ska upp), bättre fäste. I mina händer, iaf.

Logga in för att svara
#108425 Svar: stoke till emirates & qatar airways. 11 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Rucklo, släpp kontorsjobbet och få riktiga grova hantverkarn nävar med bra grepp eller vaxa handflatorna...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!