Facebook data

1
surfares ansvar för havet
#10841 surfares ansvar för havet 18 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Såväl östkust som västkust surfare borde sluta att äta Torsk. Ät Gädda istället!
Prova tex med att stuva den eller varför inte mixa den och göra gäddburgare för er som är mer inne på fastfood?

Logga in för att svara
#10858 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Gädda är igen fisk..!!! Gädda är en Svensk CROCODIL----

Logga in för att svara
#10859 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

KROKODIL menar jag ..ursäkta min stavning..!!!

Logga in för att svara
#10861 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Thrue, Gädda is a kind of swedish croc

But croc-burger is an Aussi delishious, tastes like chuck.

För mer info

www.svenskfisk.se/jsp/fiskarter/fisk_gadda.jsp?submenu=1&id=gadda

Logga in för att svara
#10865 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

olathelongboarder
graphgraph

Var för inte prova att äta mört

Logga in för att svara
#10866 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

björn j:son lind
graphgraph

Ja eller varför inte skriva vad som helst här. Världens finaste spanska ord är till exampel Bacalao.

Sverre är en rutten spammer.

Logga in för att svara
#10884 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det börjar tyvärr bli ont om Mört i landet, Tyskarna är som galna i den. De kommer hit tomhänta sånär som på ett tält, sen åker dem hem med väskorna fulla av vildsvin, mört och älgbajs och säljer dyrt på oktoberfest.

Världens finaste svenska ord anser jag nog vara: metallurgiskt

Logga in för att svara
#10890 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 2 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Rövsvett är inte bara gott och näringsrikt om man vill, det är dessutom helt i sin ordning om vi pratar eko-föda. Och ett vacker ord. Jag har inte blivit blöt sen ifjol om man inte räknar med vin i mängder. *Hick* Och den lille gynnaren Hanz spöade mig i sista EvoFussballmatchen. Skepparbröst det första jag gör i morgon. Och den där Sverre är en spammer, det börjar jag å bli. Sverre, bland andra borde veta hut... att skapa ett user name som börjar med liten bokstav är inte bara fult, det är rent av fullkomligt o-korrekt. Jag begriper mig inte på mig själv som hela tiden maler detta när jag ser det. Pust och flås, värre än milen under 40.

Strandskator är ljudliga fåglar. Strandskatans sammanhållningsläte är ett gällt och högröstat "kubik, kubik, kubik". Varningslätet ett skarpt upprepat "plitt plitt pli-pli-pli". Under häckningstiden hörs även ett högt drillande läte. När de försvarar sitt revir går de emot den främmande fågeln med nedåtriktat huvud och lite öppnad näbb, samtidigt som de utstöter ett högt läte.

Logga in för att svara
#10896 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 1 månad sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Håller med dig Sverre. Slutade själv äta torsk för ett drygt år sedan. Jag äter heller inte noshörning, panda, sibirisk tiger eller något annat utrotningshotat djur. Lika lite som jag vill gynna tjuvjägare i Uganda vill jag ge "gangster"-fiskarna i Sverige mina pengar.

Logga in för att svara
#10903 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Snorjärs håller inte på att bli utrotad av överfiske... konstigt

Logga in för att svara
#11116 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

MarreGBG
graphgraph

Med risk för att verka överseriös i just denna tråd så finns det ett bra sätt att ta sätt ansvar för det hav som vi så gärna använder som "lekpark". För er som inte redan är medlemmar...
www.greenpeace.org/sweden/kampanjer/hav

Logga in för att svara
#11208 Svar: surfares ansvar för havet 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Hehe... har just idag fyllt min frys med prima kvalite lofot torsk... Færdig med årets kvot. Kanske hoppar på en annan båt efter påsk å fiskar mer... Funderar ibland hur det ær å vara fiskare i sverige... hur mkt eller lite torsk å annan fisk det finns egentligen. Læste i norsk fiskeritidning att det fiskas en god del svart i østersjøn i alla fall. Mest av polacker men æven av svenskar... Hmm... nej som fiskare å surfare så har man det bættre i Norge... hær finns det ju både vågor å fisk;)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!