|
#108464 |
Oneill psychofreak, varma? Strl tips! 11 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Någon som har erfarenhet av oneill våtdräktskor hur de är i storlekarna. Tänkte beställa oneill psychofreak 5,5 mm split toe" bör vara varma och klara dagens temp i vattnet?
Men vet inte om de är små eller stora/normala i storlekarna?
Tex så är rip curl små i storlekarna och c skins ganska stora.
Tips någon?
Tänkte beställa från UK så de ligger som uk size. Har normalt us 9 i vanliga skor, c -skins hade jag 8 men på gränsen små där. Rip curl behöver jag strl us 10 i.
Tacksam för hjälp!
|
|
|
|
|
#108465 |
Svar: Oneill psychofreak, varma? Strl tips! 11 år, 2 månader sen |
Stoke: 15 |
|
vet inget om psycko freak men har ett par oneil 7mm heat round toe samt ett par 7mm cskins splittoe och jämför man dessa är oneil mycket mycket varmare. detta är till störst del pga cskins har splittoe. stortån blir iskall direkt. har också ett par xcel infinity 7mm som jag tycker är bra. de sitter lite lösare på foten än oneil men inte lika breda som cskins. mina oneil är inne på fjärde vintern.
hoppas det hjälpte lite även om det inte rör psyco freak.
|
|
|
|
|
#108468 |
Stoke: 33 |
|
För vintersurf: Köp absolut inte split toe och helst inte tunnare än 7mm.
Det finns inget värde i att det i 10 minuter känns smidigare med ST och tunnare neopren
när foten (och speciellt stortån) känns som en isklump redan efter 30 min.
Har ett par 5.5 mm ST psykofreak. Grymt nöjd med dem i alla avseenden utom
för vintersurf. Surfar dem inte under typ 8 grader
|
|
|
|
|
#108470 |
Stoke: 0 |
Ferd
|
Hmmm, jag vet inte om jag håller med. Jag har ett par Billabong 5 mm Xero Furnace (som dessutom är ST) och jag tycker inte att det brukar vara några problem, även om det är riktigt kallt i vattnet. Men jag är också ganska varmblodig av mig...
|
|
|
|
|