Facebook data

1
Surfspot Costa Calma, Fuerteventura?
#108581 Surfspot Costa Calma, Fuerteventura? 11 år, 2 månader sen Stoke: 0

hannam21
graphgraph

Hej!
Drar till Costa Calma i Fuerteventura med familjen på charterresa i slutet av mars. Vill gärna surfa lite och även lära lillbrorsan, har surfat tidigare på fuerte dock i Corralejo och Cotillo, min erfarenhet är ju att alla spot, vare sig små breaks eller de bättre är en bit bort då man behöver ett fordon för att ta sig, hur är det i Costa Calma? Är det någon surf på den långa stranden precis vid hotellen? eller föredras det att åka över till västkusten(la Pared) ? Vad finns det för spot där? med andra ord jag vill jag surfa men har inget fordon att ta mig runt med, samt vill jag inte betala 500kr för en surfkurs bara för att få ta mig till spoten.. Några förslag?

Logga in för att svara
#108586 Svar: Surfspot Costa Calma, Fuerteventura? 11 år, 2 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

Bokade i dagaran också resa dit i april! Ska bo på Melia gorriones precis vid lagunen. Har försökt läsa på lite och jag tror att det ska finnas en våg i slutet av lagunen där en tar slut, nästan vid en parkering om du kollar kartan på google.
Däremot verkar det under perioden vi ska dit inte vara den huvusakliga riktningen för swellet riktigt. Verkar mer komma från NV vilket ju är helt fel för costa calma. La pared verkar ju kunna funka fint det med om man har bil. Kan rekomendera att hyra från cicar som är billigt o smidigt!

Logga in för att svara
#109904 Svar: Surfspot Costa Calma, Fuerteventura? 10 år, 4 månader sen Stoke: 0

Tarn
graphgraph

Tjena!

Hur är surfen i cotillo, corralejo och la pared? Har funderingar på att plocka upp min surf där i februari. Hur är det för en "intermediate-surfare"? Hur är ställena utöver surfen?
Vad tros om våtdräkt i februari... har en 4/3.

Schysst!

Logga in för att svara
#109905 Svar: Surfspot Costa Calma, Fuerteventura? 10 år, 4 månader sen Stoke: 0

hannam21
graphgraph

Nu var det ett bra tag sedan, men som jag minns det hade de ganska bra reef breaks i corralejo, medan jag bara surfade på beach breaks i cotillo så vet inte hur de andra spoten är. La pared är ju en riktigt mysig surfarby och som jag hört det och ska vara bra bryt när jag själv var det så var det rena rama sjöstormen så gick inte ens å tänka tanken å surfa. Våtdräkt behöver du, kallt i februari! Men som jag förstår det är fuerteventura eller Portugal bra ställen i Europa för surf så tycker absolut du ska åka dit å surfa!

Logga in för att svara
#109909 Svar: Surfspot Costa Calma, Fuerteventura? 10 år, 4 månader sen Stoke: 0

Tarn
graphgraph

Tack för tipsen!

Blir riktigt taggad på att packa brädan nu!
Lutar åt cotillo och la pared.

Schysst!

Logga in för att svara
#109910 Svar: Surfspot Costa Calma, Fuerteventura? 10 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Beroende på riktning och storlek finns det surf runt hela södra udden. Det är dock många rev som inte är för nybörjare. Och en del idioter som tror de äger ställena hahaha.
Sägs finnas hajar också, kallas ju för Punta del tigre.

Ändrat av ErikG
Logga in för att svara
#109918 Svar: Surfspot Costa Calma, Fuerteventura? 10 år, 4 månader sen Stoke: 0

Tarn
graphgraph

Grymt!
Får kolla runt lite bland de olika ställena.

haha ja det är ju mindre grymt, desto färre hajar och idioter desto bättre surf.

Logga in för att svara
#109922 Svar: Surfspot Costa Calma, Fuerteventura? 10 år, 4 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

Var på ön i april förra året. Surfade bara la pared varje dag. Hade tur och hade ingen vind på flera dagar. Kan bli och ser rätt så crowded med nybörjare men de håller mestadels till på ena sidan av stranden, inte där vågen som går att surfa ordentligt går av. Fin strand hyffsat nära att parkera kärran och grymma vågor. Lämna inga värdesaker i bilen och ta med eget vatten o käk om ni är på la pared.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!