Insåg nu i helgen att min 5 år gamla F-bomb 6/5/4 är helt slut. Den har varit grym, men nu är den helt enkelt utsliten. Har nästan bara kört rip curl dräkter senaste åren och alltid varit supernöjd och de sitter perfekt. Letade runt på nätet efter en ny Flash-bomb E4 6/5/4 och blev överlycklig när jag hittade den på Kitesverige.se för 2389:- inkl frakt så jag beställde direkt. Fick svar på mail att det blivit fel och dräkten var slut, men att de istället erbjöd en C-skins hot wired 6/5 hooded för samma pris.
Jag har sökt och läst alla trådar jag hittar och generellt verkar ju alla gilla C-skins-dräkten. Nån som har erfarenhet och kan hjälpa mig på vägen? Skillnader i storlek/passform och annat? Vikt och flex? Fördelar/nackdelar? Jag är 170 cm 70 kg och ganska bredaxlad. Kör storlek small. Tycker ibland att rip curl är lite för rymliga över magen/höfterna och lite tighta över axlarna. Nån som vet hur c-skins är jämfört med rip curl just när det gäller axelbredd kontra midja?
Tycker ni jag ska köra på c-skins, eller beställa en rip curl för ca 3500-4000:-? Alternativt hittade jag flash bomb 5/4 för 280 pund på wetsuitoutlet.
Är inte så frusen av mig, men passform, flex och vikt är hög prio. Hoppas nån orkar skriva nåt