Facebook data

1
San Diego
#108709 San Diego 11 år, 1 månad sen Stoke: 0

NvK
graphgraph

Tjabba!
Jag ska i sommar(någon gång) åka tre veckor till San Diego, under tiden har jag planerat att surfa så gott som varje dag! Det jag undrar är var de bästa surfspotsen finns(både för nybörjare och duktigare)? Övriga tips om vad som bör göras och upplevas! Alla tips om området generellt är välkomna! Till den viktigaste frågan: när i sommar ska vi åka? När är förhållandena som bäst osv?

PS, om någon har tips om skateboard- och longboardåkning är det välkommet också!

Tack på förhand!

Logga in för att svara
#108716 Svar: San Diego 11 år, 1 månad sen Stoke: 3

alex.schumacher
graphgraph

Yo!

Jag växte upp i La Jolla i SD. När åker du?
Bäst surf är nog slutet på augusti då alla turister åker hem och om man har tur så kan du tajma en Santa Ana då vinden vänder och blir offshore!
Tourmaline/PB Point är nog det bästa för lite longboard surf å så kan du inspireras av Skip Frye som surfar där nästan dagligen
Sunset Cliffs, Blacks, Scripps, och La Jolla Reefs är riktigt gryma om det blir lite swell och du är duktig. På sommaren är det mest South Swells man får å då brukar Bird Rock området bryta bra, men ta det lugnt där för att ibland kan det bli lite localized.
Efter surfet ska du dra till Taco Surf å käka Cali-burritos eller Breakfast burritos.
Jag är där hela juli å halva augusti om du e sugen på lite secret spots eller bra beach häng.

/Alex

PS. skate så har du OB Skate Park och longboard har du riktigt sköna backar på Mount Soledad (La Jolla).

Logga in för att svara
#108732 Svar: San Diego 11 år, 1 månad sen Stoke: 0

NvK
graphgraph

Tack för svar! Superbra information och tips! Jag hör av mig
Låter härligt med secret spots!

Har du några tips på platser för nybörjare då vi som åker tillsammans är på ganska olika nivåer?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!