Facebook data

1
Hjälp från de rutinerade!
#108791 Hjälp från de rutinerade! 11 år sen Stoke: 0

Axeld
graphgraph

Tjena alla surfare!
Är en kille på 19 vårar som just har kommit hem från en resa i varmare breddgrader.
Under min resa hamnade jag under tre veckor på Bali och fann mig där eventuellt en ny kärlek i surfingen. Hade tidigare provat på surfing i Sydafrika men det på Bali jag blev total hocked. surfade majoriteten av dagarna under tre veckor och lyckades efter många kallsupar, vurpor, någon bräda i ögat, ja ni vet, lära mig att surfa hyfsat. Sedan jag kom hem har abstinensen blivit allt för hög och då insåg jag att det faktiskt går att surfa även här hemma. Bor i Göteborg så är inte allt för långt till spotsen i Halland. Men vad jag behöver hjälp med är vad jag ska införskaffa för bräda för att surfa här i Sverige. På slutet lyckades jag ta mig från longbordsen och hanterade en 7,6" något så där. Hade lite problem att fånga vågor men när jag väl lyckade gick det desto bättre. Vad bör jag satsa på här i de svenska vattnen och vad ska jag vara beredd att betala. Är 1,88 lång och väger runt 83kg ska sägas. Vill ju gärna köpa en bräda som jag kan hantera och fånga de vågor som finns här i Sverige. Hoppas ni vill dela med er av er visdom till en novis, men med mycket vilja att lära sig!
Tack på förhand!

Logga in för att svara
#108792 Svar: Hjälp från de rutinerade! 11 år sen Stoke: 6

powe
graphgraph

Logga in för att svara
#108793 Svar: Hjälp från de rutinerade! 11 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jamen fortsätt på det spåret, en funboard är en bra idé

Logga in för att svara
#108794 Svar: Hjälp från de rutinerade! 11 år sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Köp inte för liten bräda. Jag ser väldigt många i svenska vatten som har alldeles för små brädor för sin kapacitet. Man får fler och längre vågor på en större bräda här i Sverige och även utomlands för den delen .
Här har du en relativt kort bräda men som har liknande grunder som en longboard. Är ganska sugen på att köpa mig en likadan faktiskt och jag har surfat i snart 20 år. Den ser kul och annorlunda ut. Tror den skulle funka för nybörjare också. Men ju större desto bättre.
www.surfers.se/sv/vagsurfing/surfbrador/funboards/mc-tavish-sumo-pu.html

En sådan här 7´6 eller 8´0 hade vart bra för Sverige vågor.
www.surfers.se/sv/vagsurfing/surfbrador/funboards/modern-blackbird.html

Lycka till / Johan

Logga in för att svara
#108800 Svar: Hjälp från de rutinerade! 11 år sen Stoke: 0

Axeld
graphgraph

Tack för snabbt svar! uppskattas jättemycket!
Låter som att en funboard i storleken runt 8 fot borde bli bra!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!