Facebook data

1
Frakta longboard (8'0) på taket liten bil.. ?
#108823 Frakta longboard (8'0) på taket liten bil.. ? 11 år sen Stoke: 0

soyd
graphgraph

Hej,

Funkar det att transportera en longboard ca 8'0 (liggande..) på ett "riktigt takräcke" på en nyare Golf eller nyare Polo (Är ju lite samma bil...) båda bilarna är längre än själva brädan så rent lagligt bör det väll vara ?. Jag har funderat lite och ändå kommit fram till att längden på bilen borde inte har någon betydelse då avståndet mellan takräcket mer är en standarnd verkar det som.. Om man lastar den så att den sticket ut cirka en meter bakom bilen med flagga, kommer det funkar eller är jag körd ?. man vill ju inte att brädna går av osv.

Tacksam för snabbt svar!

/mvh soyd

Logga in för att svara
#108825 Svar: Frakta longboard (8'0) på taket liten bil.. ? 11 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Funkar utmärkt! Sätt som sagt på flagga om om den sticker ut mycket där bak.

Logga in för att svara
#108826 Svar: Frakta longboard (8'0) på taket liten bil.. ? 11 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Varför ska den sticka ut bak om den är kortare än bilen???? Varför skulle brädan gå i två av att fraktas på taket på en bil?????

Logga in för att svara
#108829 Svar: Frakta longboard (8'0) på taket liten bil.. ? 11 år sen Stoke: 0

soyd
graphgraph

Redax skrev:

Funkar utmärkt! Sätt som sagt på flagga om om den sticker ut mycket där bak.

Alright kanon, vi kör på det!

ErikG skrev:
Varför ska den sticka ut bak om den är kortare än bilen???? Varför skulle brädan gå i två av att fraktas på taket på en bil?????

A nä jag vet inte... Jag tänkte mer att om du har mycket överhäng på fram och ligger i "bra mars fart" och så får du kraftig motvid på de så borde det vara bättre att ha lite över häng bak än att ha mycket överhäng fram eller tänker jag fel?

Tack för era svar

/mvh soyd

Logga in för att svara
#108831 Svar: Frakta longboard (8'0) på taket liten bil.. ? 11 år sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Kört en 9.2 longboard på taket på en polo det svajar lite om brädorna över 100 med det är inget att oroa sig för. Värsta är väl om spännbanden börjar rassla fruktansvärt störigt ljud

Logga in för att svara
#108832 Svar: Frakta longboard (8'0) på taket liten bil.. ? 11 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag tror det gör varken till eller från märkbart om du har överhäng fram över huven eller där bak. Jag skulle lagt den fena upp framåt men det finns säkert andra som gör annorlunda.
Det viktigaste är att du har ett kvalitetsräcke på taket, undvik billiga varianter, det är inte värt snåla på. Thule gör superbra takräck med snabbsurr system.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!