Facebook data

1
indonesien april/maj
#10898 indonesien april/maj 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

olala
graphgraph

hej

befinner mig i södra Thailand på praktik under våren, men planerar att sticka över till indonesien för att surfa nån gång nu under slutet april/maj. Jag kommer att flyga ner ifrån Kuala Lumpur och stanna i max en vecka. Vilken ö är bäst att dra till? Vi som åker ner kommer bestå av nybörjare till medelgoda surfare. Är ute efter lättillgängliga spots pga tidsbristen. Undrar också om pris och tillgång på hyrbrädor?

skulle va grymt om nån har lite info om detta, tack på förhand!

Logga in för att svara
#10900 Svar: indonesien april/maj 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

Jag skulle varmt rekommendera dig att åka till Lombok. Du kan flyga direkt till Mataram från KL med Malaysian Airlines. Annars går det bra att flyga Air Asia till Bali och sedan flyga därifrån.

Åk i så fall till Kuta och bo på Surfers Inn.
Hyr sen varsin motorcykel och börja med att åka till Grupuk, en vik som ligger 15 minuter från Kuta. Där finns bryt i alla svårhetsgrader och ganska bra utbud på brädor för uthyrning.

Lite kass på att skriva just nu, är skapligt bakfull. Lombok är hur som helst väldigt bra om man gillar att ta det lite lugnare. Till skillnad från Bali.

Mvh Calle

Logga in för att svara
#10957 Svar: indonesien april/maj 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

olala
graphgraph

ok, tack för hjälpen!

mvh

//Ola

Logga in för att svara
#10960 Svar: indonesien april/maj 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Max
graphgraph

ni kan ju kolla in www.surfcamp.se, calle vill kanske inte ragga på forumet men det ser rätt soft ut och det låter som det skulle passa er om några av er är nybörjare? cheers

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!