Facebook data

1
Vilken bräda för svenska förhållanden?
#109014 Vilken bräda för svenska förhållanden? 9 år, 11 månader sen Stoke: 0

festhosmange
Inlägg: 2
graphgraph
offline

Hej!

När jag var indo så körde jag på en shortboard med storleken 6'3 19 1/2'' 2 5/16''
och var jäkligt nöjd med den.
Sen så körde jag på den när jag kom hem men upplevde att det var inte lika lätt.
Fick testa en fish i storleken 6'6 och det var mycket bättre!
jag tror dock jag hanterar en något kortare.

Är sugen på en fish i storleken 6'3 men såg att det var bra deal på 7S Superfish 6'0
frågan är bara om den kommer kännas för kort för sveriges vågor?
Sååå vad tror ni en halvdan surfare som ja ska satsa på?
kan tillägga att jag är 1,80 och väger 68 kg
 
Logga in för att svara
#109016 Svar: Vilken bräda för svenska förhållanden? 9 år, 11 månader sen Stoke: 1

connway
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Om du testade en 6.6a och vill gå ner till 6.0a...ja asså det skiljer sig i centimeter mellan dom brädorna!
Det skiljer 7cm ungefär... det är snarare volym och bredd du ska kolla efter! Du vill inte ha en small tunn fish utan ett fetto! 7S Superfish är svin bra! Jag har en 6.8 7S superfish! Älskar den! Kör quad på den med ett par slappa fenor så är du ju "good to go"!
 
Logga in för att svara
#109026 Svar: Vilken bräda för svenska förhållanden? 9 år, 11 månader sen Stoke: 0

festhosmange
Inlägg: 2
graphgraph
offline

ja alltså det är jag med på.
Jag kan ju surfa min shortboard men känner att jag vill ha mer att stå på när jag surfar här hemma.
kommer en 6´0 fish vara lättare att surfa än min shortboard? jag gillar ju längden 6´3 annars.

man har någon en 6´3 fish bräda med bra volym så är jag intresserad!
 
Logga in för att svara
#109027 Svar: Vilken bräda för svenska förhållanden? 9 år, 11 månader sen Stoke: 6

powe
Inlägg: 55
graphgraph
offline

Viktigare än längd är volym. Lost surfboards har en bra volymräknare ( www.lostsurfboards.net/whats-your-guild-factor-surfboard-volumes-explained/ ) som gör att du kan se i vilket område du ligger inom. Dra på några extra liter för att kompensera för svagare vågor, tjock dräkt och lägre salthalt i vattnet.
Om du redan kan surfa en shortboard bör du inte ha några problem att hitta en kul kort bräda att ha svänga runt på.
 
Logga in för att svara
#109035 Svar: Vilken bräda för svenska förhållanden? 9 år, 11 månader sen Stoke: 4

Lee
Inlägg: 279
graphgraph
offline

Just buy something around 35-40 litres and you will be set.
 
Logga in för att svara
#109045 Svar: Vilken bräda för svenska förhållanden? 9 år, 11 månader sen Stoke: 1

fidde_73
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Jag kör en Rusty Dwart 5¨6 och den är suverän i svenska stora som små vågor.
Jag är 182 och väger 72kg.
Polarn hade en 7s superfish 6¨0 innan och han är väl 178 o väger 65, han tyckte en var as bra kanske tom lite för stor för honom.

Så 6'0, Go for it!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!