Facebook data

1
Snart börjar WCT på Fiji!
#109100 Snart börjar WCT på Fiji! 10 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

kl 00.30 nu......tisdag morgon börjar cloudbreak allihopa!! yehooo...tjejerna fick bättre vågor en killarna kommer att få för första gången i historien! vad bra för de!
Nu är det killarna i mindre vågor så airs kommer in i bilden..det blir roligt!
En historia.
1979 åkte jag och min 46 årig pappa Max Rutter båt ut till vad vi nu kallar för 'Cloudbreak'!
(Då hade inte Cloudbreak ett namn som jag vet!).. 'Tavarua' var då en öde ö utan ett engelsk namn!
Min pappa lärde mig att surfa 1963 när jag var 2 år gammal och var duktig surfare själv. Då, när vi åkte till Fiji 1979, surfade vi på singel fin brädor och jag hade en leash! (De kom 5 år innan.) Både jag och pappa hade en bräda med på båten och vi fiskade samtidigt på vägen ut till revet för att slänga måt rester från natten innan från ön vi bodde på. Det var tidigt på morgonen med fiji killarna som jobbade. Dem som jobbade och körde båten hade tänkt att fiska för kvällens middag när de slängde matresterna och samtidigt tänkte vi att kankse hittar något rev att surfa på.
På vägen ut till 'revet' fångade pappa en bamse tunfisk på handfiskelinan. Jag minns att han hade en trasa runt handen med fiskelinan, vilken tur, (när han fick upp den på båten var den 39 kilo! no shit!!!) Han kunde INTE släppa och surfar (LINAN VAR FAST RUNT HANS HAND så utan att skära av linan med en kviv var han fast), så jag paddlade ut själv till 5ft perfekt cloudbreak alldelles ensam..pappa satt i båten med den där jävlar fiske på linan och skrek ut till mig när jag paddlade på och surfade och blev tubade på några av vågorna! SANT! Jag var 18 år gammal! 1979. Jag surfade själv i typ 2 timmar. Till slut fick pappa upp fisken i båten och surfade med mig typ sista timmen innan vi var tvungen att vända!
Känslan levar kvar inom mig! Kommer ihåg hela dagen och varenda våg i min minne!!
Undrar fortfarande, efter alla åren som har gått, om jag var först att surfa där eller bara en av många förra mig! Det kändes då, att jag var först i världen...mmmmm. Njuter av tävlingen!Peace...mvh Ratman
PS FISKEN MATADE ALLA PÅ HELA ÖN VI BODDE PÅ FÖR MIDDAG! hahaha!

Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
#109102 Svar: Snart börjar WCT på Fiji! 10 år, 10 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Tack för storyn! Klassisk!

Logga in för att svara
#109112 Svar: Snart börjar WCT på Fiji! 10 år, 10 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Härlig historia Ratman!