Tjena!
Tänkte kolla intresset för handgjorda fenor från Indonesien. Tanken är inte att tjäna storkovan utan vill främst hjälpa en vän och det är alltid trevligt med sidoprojekt.
Vore guld om ni hade tid och lust att svara på några frågor. Förstår om det kanske inte är det roligaste att svara på, men jag skulle uppskatta det grymt mycket! Det jag skulle kunna erbjuda är väl lite rabatt ifall det skulle bli något av det (det är verkligen i ett första skede så det är inget att räkna med men jag kommer inte att glömma er!).
Jag kan börja med lite fakta fenorna:
Fenorna är tillverkade i en by på ön Java i Indonesien, Cimaja, av Ade Rabig. Han har tillverkat fenor sedan 1995, i snart 20 år. Han började som brädreparatör och lärde sig sedan tillverka fenor av en bekant från Australien. Nu gör han kvalitétsfenor i alla dess former och material (han har b.la. gjort fenor av myskoxhorn). Just nu säljer han för det mesta till surfaffärer i Australien men även inom Indonesien. Det unika med Ade är att han gör fenor med batikmönster som är ett traditionellt tyg från Indonesien. Han säljer dom vanligaste fentyperna men kan även tillverka fenor utifrån mått och ritningar skickade till honom, då med lite högre pris p.g.a.. tillverkning av formar osv.
1. Föredrar du att köpa fenor online eller i affär?
2. Vart köpte du dina senaste fenor? (affär, land, hemsida etc.)
3. Föredrar du att köpa fenor när du är på semester eller fixar du sånt hemma i Sverige?
4. Skulle du vilja ha möjlighet att få ditt egna tryck på fenorna? (t.ex. en bild eller logga)
5. Skulle du tänka dig betala samma pris för handgjorda fenor, med den bakgrunden du har fått här, som för fenor tillverkade av ett större företag du känner till?
6. Skulle du vilja ha möjligheten att specialbeställa fenor efter dina precisa mått som du annars inte kan få tag på?
7. Vad är din smärtgräns vad gäller pris för fenor? (ange gärna vilken sort fenor du tänker dig och antal)
8. Övriga synpunkter eller tankar?
Stort tack! Uppskattas mycket.
Jag bifogar en bild om ni är intresserade hur dom kan se ut.