Facebook data

1
Bali och visumförlängning
#109487 Bali och visumförlängning 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Hej!

Skulle behöva hjälp med information ang att förlänga visum på Bali. Vi tänkte vara där ca 80 dagar.

Är i Fillipinerna just nu med damen och vi är sugna på att åka över till Indo. Vi får ju 30 dagar när vi anländer, men går det på plats senare att förlänga till 60 dagar? Sen behöver vi 20 mer. Är det någon som har erfarenhet om att skaffa visum för mer än 60 dagar? Kan vi t ex lämna landet för 1 natt och få ytterliga 30 dagar?

Tips om break med lite mindre crowd mottages varm! Höger våg helst! Har varit där förut men inte rätt spot just på Bali ön. Seminyak, Canggu?

Mvh Kalle

Logga in för att svara
#109520 Svar: Bali och visumförlängning 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

felixrohlin
graphgraph

går att betala för visa extensions och du kan högst göra två st. första kostar 600 000 rp / 60 AUD. Andra kostar 1.2 - 1.5mil rp / 120-150 AUD.
det får du två extra månader för...
eller så åker du till immigrationen i Denpasar, lite billigare, men där är dom hårdare och du måste åka fram och tillbaka dit i tre dagar. lättare att bara lämna in passet till sån visa extension i Kuta.
så surfs up, enjoy

Logga in för att svara
#109523 Svar: Bali och visumförlängning 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

emzoman
graphgraph

Du får Visa on Arrival 30 dagar som sedan går att förlänga 30 dagar till. Efter 60 dagar i landet kan du åka ur landet ett dygn och få ett nytt VOA på flygplatsen.

Logga in för att svara
#109528 Svar: Bali och visumförlängning 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

pesone
graphgraph

exakt, du kan förlänga voa 1 gån á 30dagar.. Pallar du inte flyga ur landet så kan du pröjjsa 1,7 mill (har jag för mig) så kan någon flitig ta ditt pass o ge dig en ut och in stämpel, självklart inte lagligt men det är det inte att köra motorbike utan mckort heller.

Grabbarna på Keddins inn 2 i kuta kan hjälpa dig, snacka med någon av dom yngre så löser det sig. Jag kommer inte ihåg namnen på gossarna.
Du får la hyra en bike eller bo där ett tag så e saken biff

Logga in för att svara
#109529 Svar: Bali och visumförlängning 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Tack så mycket! Sticker dit på fredag. Har ni varit tvungna att visa upp utresebiljett vid ankomst (VOA) och även vid förlängningen?

Logga in för att svara
#109549 Svar: Bali och visumförlängning 10 år, 7 månader sen Stoke: 0

Kasi
graphgraph

Kanske lite for sent men man kan ju ansoka om ett 60 dagars turistvisa innan man kommer till Indo. Du behover dock skicka ditt pass + ansokan till ambassaden innan, men sen pa plats sa kan man skippa VOA kon och fa sitt 60 dagars visum stamplat, det gar aven att forlanga med 30 dagar.

Logga in för att svara
#109958 Svar: Bali och visumförlängning 10 år, 3 månader sen Stoke: 0

Osterner
graphgraph

Hej! åker till Bali i början av februari och förhoppningsvis med ett 60 dagars turistvisa om det går igenom. Ska vara där i 3 månader för massa surf. Tror någon som har erfarenhet att jag måste boka en utresebiljett inom 60 dagar och bifoga den med ansökan för att få ett godkänt eller kan jag boka den när jag är på plats? Alltså lämnar bara landet för typ Singapore för att få visa för de sista 30 dagarna.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!