|
#10986 |
anglet i juli/aug 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 2 |
|
Hur stor sannolikhet till bra surf under den perioden? Hur mycket folk i vattnet? Är det så skitet i vattnet som folk säger? Andra intryck?
Tacksam för synpunkter!
|
|
|
|
|
#10989 |
Svar: anglet i juli/aug 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 0 |
|
big swell or no swell är min erfarenhet + en tokstor crowd. det är enklare och dra sig en bit söderut eller norrut Bidart-st jean de luz/Capbreton. ANGLET blir givetvis snor crowded med tanke på dess läge. inga regler gäller i frankrike under semester månaderna så det är mer regel än undantag att droppa på folk och bli droppad på! hjälm är ett tips och ett annant ä att inte ligga på vvf- sables d´or- chambre d`Amour.
att det är mkt skit i vattnet kan man väll inte påstå,men det händer dock att det kommer lite skit i vattnet ibland oftast från Spanien där dom kan dumpa grejjer ibland. boende priserna höjs oxå med 100% .
stay fresh
johan
|
|
|
|
|
#10995 |
Stoke: -10 |
|
Augusti är ju södra europas semester, alltså inte lika bra att dra ner då. Jag och frugan åkte ner de tre första veckorna i juli förra året. Kanonbra! Lite för stort för mig ibland, fast då åkte men norrut eller ut på spanska nordkusten. kan rekommendera att testa andra ställen än Anglet och Hossegor. Varför trängas med 40+ pers när det finns linkande bryt med max 10 i vattnet någon timma eller så norr och söder ut?
Åker tillbaka samma period nu i sommar.
|
|
|
|
|
#11013 |
Stoke: 15 |
|
Nu har jag bara vart där '02 (juli) och '06 (maj/juni & juli/aug). Förra året var exceptionellt bra surf, stort för det mesta, troligen för stort för de flesta vissa dagar. Du kan lika gärna åka på en flatspell på en vecka eller mer om du har otur.
|
|
|
|
|
#11032 |
Stoke: 0 |
|
Jag har varit i Anglet i mitten av juli och i början av augusti. Vågförhållandena var varierande under den tid jag var där, från riktigt smått till uppskattningsvis ca 2.5 meter. Mest crowd var det i augusti. Vi tältade ena året på en camping strax söder om Biarritz vilket funkade bra då vi åkt bil ner från sverige. I Anglet finns campingen Fontain Labort, nära till havet men det var riktigt trångt i augusti när vi tältade där.
|
|
|
|
|