Facebook data

1
Rip Curl H-Bomb
#11001 Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Stenk
graphgraph

Min 3/2 e-bomb kommer om en vecka men till nästa vinter...

www.ripcurl.com/hbomb/

Logga in för att svara
#11005 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Verkar ju onekligen varm men...
De verkar ha kvar samma kragsystem... gillar inte att bli strypt långsamt. Folk som blir strypta blir väldigt kalla har jag hört
Alltså, vad jag menar är. Ripcurl gör ju helt klart bra grejer men den där kragen som man drär höver huvudet bakifrån sitter åt och drar bakåt alldeles för mycket. Ingen mer som tycker det?

Logga in för att svara
#11009 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Stenk
graphgraph

Det är ju såklart stor skillnad att ligga i vattnet i den men jag kände inga såna tendenser när jag testade e-bomben i affären. Hoppas jag inte känner så när jag kommer i vattnet....

Logga in för att svara
#11021 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

nic
graphgraph

alex el gordo skrev:
Verkar ju onekligen varm men...
De verkar ha kvar samma kragsystem... gillar inte att bli strypt långsamt. Folk som blir strypta blir väldigt kalla har jag hört
Alltså, vad jag menar är. Ripcurl gör ju helt klart bra grejer men den där kragen som man drär höver huvudet bakifrån sitter åt och drar bakåt alldeles för mycket. Ingen mer som tycker det?

Ingenting jag känt i min (numer) gamla Ultimate Elasto. Men däremot så har det blivit en reva under hakan efter allt slitande i huvan när man drar på & av huvan, för den är ju helt klart väldigt tajt. Kanske bara måste raka hakan lite oftare??

Logga in för att svara
#11103 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Kanske fått gamnacke av allt internetpillande

Logga in för att svara
#11634 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

mrlau
graphgraph
Donerat Silver

tråkigt att bli strypt. men tänk att inte behöva frysa. va skönt...

Logga in för att svara
#11638 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Tycker mest att problemet med värmen är i fötterna, hade det kommit ett par elvärmda booties hade jag köpt direkt.

Logga in för att svara
#11679 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Logga in för att svara
#11680 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Titta vad jag hittade här, detta var intressant, ska nog bli ett litet testhemmabygge:

happymtb.org/forum/read.php/1/11793/page=1 [img]

Logga in för att svara
#11684 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

sandysurfgirl
graphgraph

Underbart !!!!

Finns mycket där ute... Verkar vara en väldigt generös beskrivning.

Vad är det för bootisar du fryser i? Tjocklek och märke?

Logga in för att svara
#11693 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Rip curl 7 mm round toe classic, gäller bara vintersurf och jag brukar börja frysa om bladen efter lite styvt en timme. Är ganska frusen av mig, framför allt vad gäller fötterna.

Logga in för att svara
#11697 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Stoney, prova att tejpa, det brukar ge mig ytterliggare en timme utan stentår. Kör själv på Xcel 7/6 som är grymt sköna, men med åren slits skorna och börjar ta in vatten (även om de är helt täta inifrån om man fyller dem med vatten), så att investera i nya booties med jämna mellanrum är att rek., jag gjorde precis det själv och det är en märkbar skillnad.

Självklart beror det ju på hur mycket man använt dem, och hur långt man gått i dem, själv har det blivit åtskilliga promenader ut i reservatet bland vassa stenar, för att inte tala om alla stenar i vattnet man plöjt över för att kunna paddla ut till line-up.

Logga in för att svara
#11707 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Stoney skrev:
Tycker mest att problemet med värmen är i fötterna, hade det kommit ett par elvärmda booties hade jag köpt direkt.

Stoney, I am no expert but I think if your core is warmer (the effect the H bomb is going after) then more blood is pushed out to the hands and feet keeping them warmer in return.

peace

Logga in för att svara
#11713 Svar: Rip Curl H-Bomb 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jag ska i alla fall testa att göra ett par elvärmda sulor. Känns billigare med 200 för delar till sulor än x antal tusen för en h-bomb, jag menar, jag är ju varm så jag svettas över resten av kroppen och då känns det lite löjligt med iskalla fötter. Dessutom är det ju kul att testa att bygga lite saker.

Daniel, jag har inte klarat mer än 1,5-2 timmar max i vattnet ens när skorna var nya, men som sagt så är jag frusen av mig.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!