Facebook data

1
Bali i oktober?
#110256 Bali i oktober? 10 år sen Stoke: 1

Fröken Löf
graphgraph

Hej hej allihopa!

Jag har aldrig surfat i hela mitt liv, men har under stor del av det funderat på hur det skulle vara. På sista tiden har jag börjat vilja slå slag i saken och tittat runt lite på kurser osv. Tänkte först på att ta någon vecka på någon kanarieö i vår/sommar men nu ska några vänner ner till Bali (där en slipper våtdräkt) i början/mitten av oktober och vill ha sällskap. Tankarna går mer och mer åt att åka ner med dem, hänga lite, för att sedan ta en kurs på kanske 2 v.

Har varit runt och sökt lite om kurser och försökt läsa gamla inlägg i forumet. Canggu verkar ju schysst för en nybörjare, men så var det någon som skrev om döda råttor, sopor och kondomer i vattnet etc, beroende på att vindarna ändrar sig till hösten. Tydligen skulle en då istället satsa på ostkusten.

Har kollat Kima Surf Camp och Lapoint i Canggu.

Kima tar 50 euro i brädhyra per vecka (känns nästan som en bättre idé att köpa en begagnad bräda på plats i sådana fall)
I Lapoints schema är det bara inkluderat 2 h surf per dag. Det känns lite lite tycker jag... Sen verkar det som om att det enda alternativ som finns för en person som åker ensam är sovsal (känns lite so so såhär vid 30+, med risk för att låta som en tant)

Kilroy verkar också har surfcamps till Bali. Någon som vet något om dem?

Det är en djungel och jag tar gladeligen emot tips kring allt detta.

Skulle vilja ta en vecka i Ubud och kanske yoga eller nåt sånt också. Är det någon som checkat in det?

Med tacksamhet

Logga in för att svara
#110259 Svar: Bali i oktober? 10 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Vid varje strand kommer du hitta människor som kan instruera dig i surf. Ta Canggu exempelvis, där Batu bolong är ett nybörjarspot. Det finns två bräduthyrningar där och lokala instruktörer som du kan anlita för precis hur mkt surf du vill. Vad gäller skräp i vattnet så kan det finnas en del sådant även under sommarhalvåret, så jag antar att det får man räkna med i ett land där medvetenheten om avfall ännu inte är på samma nivå som här hemma.
Vad gäller boende är det enkelt att fixa ett rum på plats. Bara att boka en flygstol och dra ner Hör av dig till mig om du vill veta något mer.

Logga in för att svara
#110302 Svar: Bali i oktober? 10 år sen Stoke: 0

johan96m
graphgraph

Fröken Löf skrev:

Kilroy verkar också har surfcamps till Bali. Någon som vet något om dem?

Som jag har uppfattat det så hänvisar Kilroy en bara till Lapoints surfcamp i bali, alltså samma som du kan hitta på sidan här

Logga in för att svara
#110337 Svar: Bali i oktober? 9 år, 11 månader sen Stoke: 1

jungleman
graphgraph

www.surfcampindonesia.com/

Bästa campet jag varit på någonsin. Punkt.

(Slår enligt mig Bali med hästlängder när det kommer till nybörjarvänlig surf)

Logga in för att svara
#110350 Svar: Bali i oktober? 9 år, 11 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Kan inte annat än att hålla med Jungleman. Lombok-campet slår det det mesta!

Logga in för att svara
#110351 Svar: Bali i oktober? 9 år, 11 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ställer mig in i skaran som tycker Surfcamp Lombok är bäst! *kolla upp!

Aldrig upplevt att vattnet runt Canggu är speciellt skitigt, snarare tvärtom. Om man jämför med resten av Bali.
Och.....det stämmer att Batu Bolong är väldigt nybörjar vänligt. Vågor som stängt och är sk vita. Öppnar sig oftast igen närmare stranden.

Logga in för att svara
#110393 Svar: Bali i oktober? 9 år, 11 månader sen Stoke: 1

Fröken Löf
graphgraph

TACK för svar!

Kommer att kolla upp!

Logga in för att svara
#110432 Svar: Bali i oktober? 9 år, 10 månader sen Stoke: 0

HeleneB
graphgraph

Hej Löf, har du funderat något mer på Baliresan? Jag har tänkt att åka ned och, helst i förväg - hitta en beginners cource ca 2 v, så att man får en bra intro till både surfingen och platsen

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!