Facebook data

1
Aldrig surfat, surfweekend
#110348 Aldrig surfat, surfweekend 9 år, 11 månader sen Stoke: 0

Volies
graphgraph

Hej alla!
Jag kommer åka ner till Lagos på en surfweekend under midsommarhelgen. Kommer åka ner själv då ingen annan jag känner är intresserade så åker via xtravel.

Jag har aldrig surfat men kan åka longboard, är det till någon hjälp? Kan tänka mig att det är tusen gånger svårare på en surfbräda men vad vet jag Någon som har erfarenhet av att åka ner själv på sånt?

Tror ni man hinner lära sig så pass mycket på en weekend så att man klarar av att stå på brädan? Förväntar mig inte att jag ska bli proffs men hade varit kul att känna att man kommit någon vart I alla fall.

Hade gärna åkt på en längre surfresa men planerna ändrades så en weekend är allt jag kommer hinna med innan jag börjar studera till hösten.

Tacksam för svar!
//Vanessa

Logga in för att svara
#110349 Svar: Aldrig surfat, surfweekend 9 år, 11 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Kul att du är förväntansfull! Även om du inte känner nån innan så lär det ju finnas tid för att få kontakt med deltagarna som oxå valt Xtravel. Vad du hinner lära dig på några dar beror på hurupplägget är från arrangörerna. Det som även kan spela en roll är vågorna, om du får hjälp med paddlingen samt om du lyckas hoppa upp på brädan första dan. Det kan va väldigt olika

Logga in för att svara
#110352 Svar: Aldrig surfat, surfweekend 9 år, 11 månader sen Stoke: 0

Volies
graphgraph

Låter bra! Det var ingen fler som hade bokat via xtravel just den helgen än så länge men lör ju vara fler på plats som bokat via någon annan eller direkt med de som håller i det. Har rest själv förut så den biten blir nog inga problem.
Har du eller någon annan kanske koll på vad själva campet heter som man kommer surfa med?

Logga in för att svara
#110353 Svar: Aldrig surfat, surfweekend 9 år, 11 månader sen Stoke: 0

Mag
graphgraph

Kul!
Träna lite simning innan skadar inte, helst crawl. Så orkar du vara ute lite till i vattnet och mildrar du den goa träningsvärken. Halva jobbet är att komma ut genom vågorna.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!