Facebook data

1
När jag var liten...
#11039 När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

bodde det en man på andra sidan skogen. Han förstod inte varför gud som är så klok hade skapat möjligheten för ett företag som sa sig vara så chillade, att bete sig så ochillat mot en medarbetare och kompis. Han kände sig tvingad att fundera vidare på vad detta berodde på, mer i detalj, om inte företaget i fråga inom en snar framtid såg till att göra rätt för sig...

Logga in för att svara
#11042 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Oooh, this sounds juicy

Logga in för att svara
#11075 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

jo nog är det juicy alright! fast mera en patetisk och tragikomisk fars signerad ....

kanske skulle förtydliga att det gäller en kompis till mig. ja ja får se vad som händer!

Logga in för att svara
#11099 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Läste igenom mina inlägg och fattar inte ens själv vad jag yrar om. Så efterom jag är en otålig och lättretad man skriver jag om det lite mer i klartext .

Det övergår mitt förstånd hur ett företag, med företrädare som postar bilder på sig själv vräkandes i limousine, KAN chartra en segelbåt för fet indotripp, anordna fester och lotta ut prylar samt beställa hem brädor en masse, men KAN INTE betala en vän och samarbetspartner för de åtskilliga timmar denne lagt ner på arbete för dem. Är det chillat beteende?

Och till råga på detta har de mage att använda personens namn i marknadsföringssyfte! Som sagt så övergår detta mitt förstånd. Kan någon av företrädarna vara snäll och förklara för mig som är en trög norrlänning hur det går ihop rent företagsekonomiskt?! Jag kan ju helt ha missuppfattat alltihopa samt vad uttryck som chillat o.s.v. betyder...eller vänta...chillat betyder alltså att man blåser polare? ahh nu tror jag att jag fattar!

Om det är så att företaget verkligen är så fattigt att det inte kan betala sina skulder borde de enligt mig byta namn på sin slogan till "Join the cold water BROKE!"

Logga in för att svara
#11101 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag har en polare som är jurist, ett muntligt avtal är lika giltigt som ett skrivet. Skulle det inte vara avtalat något mellan er finns ändå ett konkludent handlade, en skälig ersättning för nedlagt jobb bör därför utges.Det spelar ingen roll om inget anställningsavtal fanns. Det är bara att skicka in en stämningansökan så kanske dom betalar dig, och du drar tillbaka stämningen.

För en juridisk hållbar argumentation kontakta mig så agerar jag mäklare till juristen.

Logga in för att svara
#11104 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Vafan, prata med dom istället, en kopp kaffe och en kanelsnäcka löser alla världens bekymmer. För övrigt, detta forum är inte rätt plats för att lösa affärstvister.

Logga in för att svara
#11105 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Det ar inte mig det galler. Person det galler har redan pratat over en "kanelsnacka". Skriver detta helt på eget bevåg for att jag blir illamående av att tanka på det.

Logga in för att svara
#11106 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Det finns en slags konstig attityd i Sverige att man inte ska gå till domstol. Det skulle kunna hävdas att detta är lite likt Maffiatanken. Så är det emellertid inte, inte i ett land som litar till staten så mycket att man häller ut mjölken utan att smaka på den när staten sagt att den gått ut. Nej svaret finns snarare att hämta i den svenska konflikt rädslan. Vi tycker också att det är så STORT att gå till domstol, vi tycker också att det är dålig stil. Tvärtom! En domstols roll är att lösa konflikter och få dem ur världen. Istället för att en person ska sitta å tycka synd om sig själv o sura i ett hörn och konflikten aldrig tar slut, är det bättre att lösa den o sen är det över. Kom inte å säg att man inte ska stämma vänner å familj etc. Det är just där de flesta konflikter uppstår.
Stäm mera!

Logga in för att svara
#11109 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Word, Blindmoose!!!

Logga in för att svara
#11110 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Castorn skrev:
jo nog är det juicy alright! fast mera en patetisk och tragikomisk fars signerad ....

kanske skulle förtydliga att det gäller en kompis till mig. ja ja får se vad som händer!

Du kanske ska låta honom föra sin egen talan istället ?

Logga in för att svara
#11114 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Nu har jag snackat med juristen. Han är nämligen en vän till min släkt. Jag har flera brännvinsadvokater i släkten ett par generationer tillbaka.

Kan inte företaget betala sina skulder kan man helt enkelt också tvångsförsätta dem i konkurs! Dessutom strider användandet av hans namn mot hans vilja mot marknadsföringslagen.

Det blir ett jävla skadestånd det här!

Logga in för att svara
#11115 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen  

WaveyGravey

Sverre - hur blir det med "Give me a Break" projektet? Jag vill åka till Melawi snart!!!

Logga in för att svara
#11121 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Tjena wavey gravey. Jo för fan det rullar vettu! Billabong är jävligt intresserade. Det har varit lite mycket på sistone bara... har inte så mycket stålars för tillfället men det löser sig. Inga problem. Tanken att blåsa dig på idén o ta alla stålar o rulla ner husvagnen till Portugal har aldrig ens snuddat vid mitt pannben. Fan vi är ju surfbuddies, oroa dig inte. Det är klart att du ska få pengarna, men inte just nu bara. Det bästa du kan göra är att skicka fler ideér till min mail så länge så blir det mer pengar sen! Du måste satsa lite!
Det är ju mest en kul grej också, det är inte för pengarna. Jah tänker iallafall inte så. Är pengar det enda du tänker på? Lugn, du ska få dina pengar, jag ska bara....

Logga in för att svara
#11124 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

Gamla bilibompa citat är för evigt härliga!
Men, som sagt, detta är kanske inte helt rätt forum för konfliktlösning. Framför allt inte om det berör frontfigurer i dagens surfsverige.

Mvh

Logga in för att svara
#11133 Svar: När jag var liten... 18 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

har jag missat nåt?????????????FATTAR INTE ETT SKIT....rätt från början...........vem faaan pratar ni om...skriv till min privat address castorn!!..fattar inget..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!