Facebook data

1
Cabarete DR
#110411 Cabarete DR 9 år, 10 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Hej!

Efter att de två senaste åren kört Barbados i Januari tänkte vi prova ngt nytt i år.

Reeser med min fru (som inte surfar) samt 3 åring så bör finnas mer än surf (sola och hänga på stranden) samt smidig resa.

Läst det jag kunnat om Cabarete på forumet, men har lite kompl. frågor jag hoppas få svar på:

Hur är Cabarete generellt - chartergetto eller soft stämning?
Pallar man 3 veckor där eller ledsnar man snabbt (läs röjig grisfest stämning 27/4)?
Förstått att det är Encuentro som gäller för surf, kommer inte ha bil. Funkar det smidigt att ta sig dit för en morgonsurf?
Finns det fler spots mellan Cabarete och Encuentro?

Tacksam för svar och all typ av input!

/Frasse

Logga in för att svara
#110412 Svar: Cabarete DR 9 år, 10 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Ska kanske tillägga att vi planerar att åka Januari 2016.

/Frasse

Logga in för att svara
#110414 Svar: Cabarete DR 9 år, 10 månader sen Stoke: 4

Le Birró
graphgraph

Jag var där off season (maj) 3 veckor för länge sen och tokgillade det! Grym rom och cigarrer - världsklass. Testade surfa första gången där men det var en oskön upplevelse (stressade ut i för stora vågor första gången) så jag kan inte riktigt recensera det. Åkte med en lite surfshop i Cabarete och det var bara ett ställe vi åkte till (5-10 min med bil har jag för mig). Cabarete ska annars va topp 10 i världen för vindsurfing så det är väldigt mycket sånt folk där. Fanns massor att hitta på, körde mtb-downhill i bergen en heldag (superhärligt och väldigt vackert när man började en tidig morgon uppe i bergen med molnen _nedanför_), var ute och wakeboardade på en flod i närheten samt hyrde mc och körde runt på ön (bla det obligatoriska snabbstoppet på "Bacardi Island"). Det var över 10 år sen så massor har ju hänt sen dess men då var det superhärligt.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!