Facebook data

1
Mängd epoxy och microglasballonger!
#110435 Mängd epoxy och microglasballonger! 9 år, 10 månader sen Stoke: 1

fidde_73
graphgraph

Tjena.

Ska laga ett stort hål i min bräda och har köpt på mig lite epoxy och microglasballonger från biltema.
brädan är sliten så är inte noga med det estetiska.
Är det någon här som har erfarenhet av dessa komponenter och om det är någon som vet hur mycket bollonger vs epoxy jag ska blanda ihop till utfyllnaden?

Mvh Fredrik

Logga in för att svara
#110437 Svar: Mängd epoxy och microglasballonger! 9 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Konsistens som lätt o lagom. Glöm inte att det egentligen inte har nån hållfasthet, man använder det som utfyllnad. Så du bör glasa över med fiber.

Logga in för att svara
#110438 Svar: Mängd epoxy och microglasballonger! 9 år, 10 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Kolla ett par av alla instruktionsvideos som finns på youtube. Fiberglass hawaii gör bra. T ex

▶ 10:24

15 apr. 2013 - Överfört av fiberglasshawaiiTV
Not everybody has all of the power tools to knock out a ding repair...and that's okay! In this ...

Jag lägger alltid det största vävlaget underst för att inte riskera slipa av fibrer, men det finns så många sätt att göra, alla med sina fördelar...

/JB

Logga in för att svara
#110439 Svar: Mängd epoxy och microglasballonger! 9 år, 10 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Ändrat av Jesper B
Logga in för att svara
#110441 Svar: Mängd epoxy och microglasballonger! 9 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Bra video men jag tycker man ska ha handskar och åtminstone en pappersmask även om man är utomhus.
Epoxy är lurigt för immunsystemet, kan ge allergier och lungproblem om man inte passar sig.

Logga in för att svara
#110448 Svar: Mängd epoxy och microglasballonger! 9 år, 9 månader sen Stoke: 1

fidde_73
graphgraph

Tack för tipsen!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!