Facebook data

1
Köpa Bräda för svenskt vatten??
#110513 Köpa Bräda för svenskt vatten?? 9 år, 9 månader sen Stoke: 0

Vaxduken
graphgraph

Hejsan alla Surfare..
Jag har några frågor som jag hoppas någon skulle kunna svara på..
Har surfat på ca 4-5 camps utomlands a 1 vecka och tänkte nu börja köra i Sverige då abstinensen blir för stor mellan utlandsresorna.
Så första frågan är vad för slags bräda man bör köpa?? (180cm/78kg)
Hade tänkt mig 7,2 funboard eller något liknande då jag surfat med dessa förut eller ska man satsa på något annat??

Logga in för att svara
#110519 Svar: Köpa Bräda för svenskt vatten?? 9 år, 9 månader sen Stoke: 2

Misfit
graphgraph

Tjena!

Det finns folk här inne som är mer erfarna än mig men jag gör ett försök!
Det generella är väl i princip "go big" pga att man får helt enkelt mer surf.
Men sen beror det ju såklart på vad man är ute efter , fysik, stil, vart man ska surfa etc!
Men 7.2 låter ju bra iallafall i mina öron

Lycka till

Logga in för att svara
#110554 Svar: Köpa Bräda för svenskt vatten?? 9 år, 8 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Ja, go big är bra, men det kan vara bra att tänka efter var du ska surfa och vad din budget är. Har du råd att köpa en eller fler brädor om något år, så är det väl bra att köpa en funboard.

Om du ska surfa lite stökiga ställen (som t.ex Torö) kommer du dock att märka att det är krävande att duckdivea en 7´2":a. Dessutom blir det mer kul med kortare bräda när du blir lite mer erfaren och kan satsa på mer "radikala" svängar.

Mitt råd om du har dåligt med cash, men verkligen ska satsa på att surfa här, är: köp en kortare bräda med mycket volym och hyfsat platt rocker. Alternativt kan du alltid köpa en billig funboard nu och sälja den till förmån för en mindre bräda när du är redo för det.

/Kribz -en hyfsat pank surfare

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!