Facebook data

1
Pepp på framfotsgrepp!?
#110738 Pepp på framfotsgrepp!? 9 år, 6 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Jag har tänkt ett bra tag på en sak. Varför har alla surfare tailpad bak och vax fram?
Är det så att man bara gör som alla andra gör? För mig har det varit så i alla fall och jag ifrågasatte aldrig gällande faktum att man bara ska ha tailpad + vax på resten av brädan. Nu undrar jag om fler har tänkt på samma sak och om ni kommit fram till nån mer, vad ska man säga, objektiv slutsats.
Det finns ju ett par givna fördelar. Man slipper vax, framförallt vintervax blir bara en smutsig kladdsörja efter några omgångar. Sedan borde det ju rimligen finnas en fördel i att man har samma greppkänsla under bägge fötterna? Jämför med skateboard t.ex. där man förvisso inte ligger och paddlar men ändå. Jag kan komma på två nackdelar i teorin. Söndergnuggade bröstvårtor. Avhjälps troligen med rashguard för att inte tala om våtdräkt som är min huvudsakliga surfklädsel. Sedan är ju frågan om greppet blir sämre efter ett tag och man måste byta ofta? (vi vet ju alla hur djävla hårt pads sitter) Jag har hursomhelst redan beställt framfotsgrepp och tänker testa men skulle vara kul att höra hur andra tänkt i frågan...eller inte tänkt och bara gjort som alla andra.

Nu får det fan börja höststorma lite så man får lite surf!

Ändrat av mistarippa
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!