Facebook data

1
Söker friheten!
#110896 Söker friheten! 9 år, 4 månader sen Stoke: 1

joke
graphgraph

Hej folk!

Jag har tillslut gjort verklighet av saken och sagt upp mig så nu blir det resa tills pengarna är slut!
Jag och 2 andra kompisar i samma situation åker till Bali för att börja resan där i januari!
Blir spendera mycket tid kring Asien, Indonesien sen svänga förbi Sydafrika och länderna där intill också!
Det som jag känner mig mest intresserad av är bra surf och kunna leva för en billig peng.
Har inget intresse för stora turist ställen tar så mycket hellre lokals och sämre levnads standard.
Har inget behov av att bo fina hotell!
Har bara surfat lite innan så tänkte börja kring kuta,Bali och ta några lektioner där så man kommer igång !

Om det finns någon med bra tips på avslappnade ställen däromkring vore jag grymt tacksam!
/mvh vilsne norrlänningen

Logga in för att svara
#110916 Svar: Söker friheten! 9 år, 4 månader sen Stoke: 5

henx
graphgraph

Tjena!
Är ingen expert på Bali eller så, men har varit där två somrar. Kuta kan man väl sammanfatta som allt annat än lugnt. Men beachbreak så det är skonsamt att lära sig på.
Batubolong i Canggu (1 mil norr om Kuta) var rejält mycket mer avslappnat och det blev mitt favvo område ganska snabbt. Ganska poppis nybörjar/intermediate ställe för longboards. Finns ett par fina peaks som bryter över korallrev, men höll sig runt 3-4ft. Skaffa "rev-skor" så är det lugnt!
Finns en uppsjö av guesthouses men det krävs att man hyr en moppe om man vill kunna ta sig runt.

När ska du åka? Har som sagt bara varit där på sommaren, så har ingen aning om hur det är på vintern.

Logga in för att svara
#110917 Svar: Söker friheten! 9 år, 4 månader sen Stoke: 1

joke
graphgraph

Okej då får vi ta och svänga förbi Canggu alltså!!!
Vi kommer komma till Bali i slutet på januari eller i början på februari!

Tackar iallafall för infon

Logga in för att svara
#110918 Svar: Söker friheten! 9 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Åk till andra sidan av ön eller sydkusten på den årstiden, passadvinden är från fel håll för Kuta och Canggu med pålandsvind.
Lombok är ett bra tips.

Logga in för att svara
#110921 Svar: Söker friheten! 9 år, 4 månader sen Stoke: 1

joke
graphgraph

Okej ska kolla upp Lombok!
Tack för tipset!

Logga in för att svara
#110923 Svar: Söker friheten! 9 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Se även upp för surfing i skitigt vatten, det är den regniga delen av året. Tex västra sidan av Bali kan flöda över med gudvet vad, hepatit, E coli, bajskorvar, plastpåsar osv. På andra årstider spolas det bort mer med större svall och frånlandsvindar.
Även Lombok och övriga ställen där det flödar ut mycket regnvatten kan av och till vara bra att undvika. Öroninfektioner och annat elände kan bli följden av surfing i skitigt vatten.

Logga in för att svara
#110924 Svar: Söker friheten! 9 år, 4 månader sen Stoke: 1

joke
graphgraph

Okej lät inte allt för lockande ..
Sitter du på nått annat tips om ställen man kan dra till så vore jag evigt tacksam!
Vi hade också planerat dra förbi tex sri lanka, fillipinerna, Vietnam tror folket det är bättre börja där?

Logga in för att svara
#110926 Svar: Söker friheten! 9 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Nja det finns ju alltid ställen som har högsäsong för vågor. Generellt i januari är det ju vinter på norra halvklotet inte södra.
Kolla low pressure guidebooks www.lowpressure.co.uk/surftravelplanner/

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!