Jag flyttade till Sydney 2009 och bodde i Manly i ett år. Då hade jag visserligen ett jobb på en restaurang i närheten av Manly Wharf och behövde inte ta mig in till stan för jobb/plugg osv. Färjan till Circular Quay tar omkring 30minuter och jag har många vänner som pendlar från Manly till Universitet i centrala delarna utan problem (sitter faktiskt hellre på färjan än krigar i trafiken med bussar och liknande). Norr om Sydney ligger bra surfspots. Manly är helt okej, Freshwater och Dee Why lika så.
Håller däremot med Abo att helgturer längre bort från stan är att föredra om du vill ha bra surf.
Förövrigt ska jag och tjejen flytta tillbaka till Sydney i Februari (först ett stopp på Sri Lanka

) så är i samma sits som du. Jag ska göra mitt examensarbete på UNSW och hon ska plugga juridik på Sydney Uni. Funderar starkt på att lägga en större del av månadspengen på att slå oss ner i typ bronte, maroubra för att kunna få lite spontansurf framåt sen eftermiddag eller tidig morgon innan studier. Får ta och surfa tillsammans