Facebook data

1
England surf tips
#111222 England surf tips 8 år, 10 månader sen Stoke: 0

OzzyOskar
graphgraph

Hej jag och päronen sticker till England snart. Vi ska roadtripa runt i södra england jag planerar att försöka få åtminstonde en dag utav surf medans jag är där. Jag undrar om någon som har vart där eller bara vet mycket om platsen har tips på ställen jag bör åka till ? Ställen jag bör undvika ? Jag vill inte reta upp de lokala surfarna så typiska surf turist stränder är nog bäst skulle jag tro. Kommer nog inte ta med min egna bräda så tips på bra uthyrning och eventuella kurser hade också vart najs tack på förhand

Logga in för att svara
#111229 Svar: England surf tips 8 år, 10 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Vart i södra england? Finns ju lite olika ställen där?

Logga in för att svara
#111237 Svar: England surf tips 8 år, 9 månader sen Stoke: 0

peppar
graphgraph

Åk till newquay eller st ives, där finns många ställen du kan hyra på och de är mer av surfhubar med stränder i "stan". St ives är mindre och mysigare än newquay som lockar många svensexor och möhippor och universitetsstudenter på suparhelger.. Tror du kan hyra brädor och ta kurser med Gwithian Academy Of Surfing, nära St Ives. Mest surf är på norra kusten och södra funkar bara egentligen på windswell. Allt är supervackert däromkring och det finns massa bryt omkring om du har bil och kör runt. Det mesta funkar bäst på låg och midtide. Glöm inte att äta scones (cream tea) under fikapauserna och dricka massa cider. Hoppas du får det grymt!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!