Facebook data

1
"Johan" i Riding the magic carpet
#11142 "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Sitter i Pipa och just plojt igenom Tom Andersons "Riding the magic carpet" mellan surfet, forovrigt en jakligt bra bok!

I boken hanger han pa Sri Lanka i nagra mander (for nagra ar sedan verkar det som) och da namns en svensk (tystlaten - saklart...) surfare "Johan" som ar med han och fornyar visumet etc.

Ar det nagon som kanner sig traffad? Blev nyfiken pa om han traffade en svensk och i sa fall vem det var eller om han bara fantiserat ihop allt.

Nu ska jag ploja nasta bok - "Bustin' down the door"

Logga in för att svara
#11155 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

En grej jag tänkt på.

Inget fel att läsa böcker, tvärt om. Men när folk åker till andra sidan jordklotet där det finns massor av saker att uppleva i verkliga livet, och speciellt saker som vi inte har här i svedala. Ja då undrar man varför de sitter med huvudet djupt nersjunken i en bok.
Man ser dom över allt när man är utomlands. De sitter där på den där fantastiska stranden med det turqousa vattnet och de vajande palmträden, kanske en och annan färgsprakande fågel flaxar förbi, och så sitter de och läser om något annat paradis ännu längre bort...?

Inga uppmaningar åt nått håll, bara undrande.

Logga in för att svara
#11158 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Grejen är väl att du har tid att läsa och du har valet om du vill kasta dig i vågorna eller bara slappa lite med en bok, själv hade jag nog legat i vattnet. sen beror det kanske på hur länge du ska vara där. vet inte, bara en tanke:)

Logga in för att svara
#11166 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Chiao 0645am.com

Hur ar surfet i Pipa? Ar det nat att ha? Funderar pa att dra till Brazil. Har du varit eller ska du till Florianapolis också?

Vad ar det den boken heter om nan som surfar och langar droger for att kunna surfa o sen slar sig ner i Centralamerica?

Logga in för att svara
#11167 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Tankte bara svara alex och Cederholm också för övrigt.

Efter att ha tillbringat en längre tid i paradiset så är inte det där turkosa vattnet lika turkost och den där konstiga fågeln som flyger förbi inte lika konstig och rolig längre.

Sen är surfingen ofta bäst på morgon o förhoppningsvis även kvällen. Surfa 3 timmar på förmiddagen och 3 timmar på kvällen! Kan va lite skönt att via dels ut efter morgonsurfet, dels inför kvällssurfet.

Cederholm: om du hade legat i vattnet hela dan hade du inte bara blivit helt stekt utan även helt mör i musklerna.

Logga in för att svara
#11168 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Får hålla med dig på den sverre. jag bodde 4 år i indo och lite runt omkring i asien. det hade blivit kräftan cederholm om man bara skulle legat i vattnet. men det var det jag menade, under en längre period så bryr du dig inte lika mycket om det fina vattnet, vågorna eller allt det andra exotiska.

Logga in för att svara
#11170 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Jo men då svara jag som så; efter fyra månader i Indonesien. Hur mycket av kulturen hade du lärt känna, hur många indoneser var du kompis med, vad hade du sett mer än vackra stränder och superfina vågor ???
Återigen så menar jag att en god bok då och då både är härligt och bra för de små grå. Och de jag förundras över är naturligtvis inte de som varit borta så länge att utflykten blivit vardag. Väldigt få har ju faktiskt råd att göra precis allt som finns till hands, om man ens skulle orka det. Men det som förbryllar mig mer är de där vecko- eller månadsturisterna som liksom redan vill drömma sig iväg till någon annan stans.

Logga in för att svara
#11173 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Jag träffade någon engelsk snubbe när jag skulle förnya mitt visum i Sri Lanka,Feb 2003 tror nog dock inte det var han.. Dessutom e jag inte så tystlåten.....

Logga in för att svara
#11174 Svar: 18 år, 1 månad sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Swingkid skrev:
Jag träffade någon engelsk snubbe när jag skulle förnya mitt visum i Sri Lanka,Feb 2003 tror nog dock inte det var han.. Dessutom e jag inte så tystlåten.....

Engelsk talande var inte i mitt rätta tillstånd att bedömma nationalitet...

Logga in för att svara
#11186 Svar: 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

sverre skrev:
Chiao 0645am.com

Hur ar surfet i Pipa? Ar det nat att ha? Funderar pa att dra till Brazil. Har du varit eller ska du till Florianapolis också?

Vad ar det den boken heter om nan som surfar och langar droger for att kunna surfa o sen slar sig ner i Centralamerica?

Du tänker nog på "In Search of Captain Zero" av Allan C. Weisbecker .
Rekommenderas

www.amazon.com/Search-Captain-Zero-Surfers-Beyond/dp/1585421774/ref=pd_bbs_sr_1/103-6719543-5959856?ie=UTF8&s=books&qid=1175179703&sr=8-1

Logga in för att svara
#11205 Svar: 18 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

alex el gordo skrev:
Jo men då svara jag som så; efter fyra månader i Indonesien. Hur mycket av kulturen hade du lärt känna, hur många indoneser var du kompis med, vad hade du sett mer än vackra stränder och superfina vågor ???
Återigen så menar jag att en god bok då och då både är härligt och bra för de små grå. Och de jag förundras över är naturligtvis inte de som varit borta så länge att utflykten blivit vardag. Väldigt få har ju faktiskt råd att göra precis allt som finns till hands, om man ens skulle orka det. Men det som förbryllar mig mer är de där vecko- eller månadsturisterna som liksom redan vill drömma sig iväg till någon annan stans.

4 år mannen;)

Logga in för att svara
#11206 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Shit Cederholm! 4 år! vad gjorde du där?

Logga in för att svara
#11209 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Faaaan kojak..vet du int' vad han gjorde..???!!!

Han surfade varje dag i värdens bäste våg paradis..han chillade ...han läste böker och mådde jääääävelskt gott kan jag tänka mig...

Logga in för att svara
#11212 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

hahaha, ratman ditt mähä, jag var intresserad av ett RIKTIGT svar...

Logga in för att svara
#11213 Svar: 18 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

RATMAN skrev:
Faaaan kojak..vet du int' vad han gjorde..???!!!

Han surfade varje dag i värdens bäste våg paradis..han chillade ...han läste böker och mådde jääääävelskt gott kan jag tänka mig...

He he he...........RATMAN. Mit i prick mannen, men inte bara surfing och goda böcker, tyvärr jobbade jag med.....men vad gör man inte för att hålla sig i värmenB)

Logga in för att svara
#11216 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

tack Peter, thats the one!

Logga in för att svara
#11227 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Nar jag var i Sri Lanka forra aret laste jag In serach of Captain Zero och fick flashbacks fran aret innan i Centralamerika.
I ar ar jag tillbax i Centralamerika och bredvid sangen just nu ligger Riding the magic carpet..Super nice bok, speciellt om man varit i landerna han skriver om.

Rekommenderar starkt bada!

/Lars

Logga in för att svara
#11229 Svar: 18 år, 1 månad sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Nja, nog finns det fan tid for att lasa ocksa. Jag ar visserligen "bara" har i tva veckor men det gar ju 24 timmar pa ett dygn, man kan inte ligga i vattnet hela tiden, dels orkar man ju inte och sa ar det ju detta med tidvatten/vagstorlek/vind ocksa samt att det ar kolsvart klockan 18 har.

Dessutom ar Pipa valdigt litet, det finns inte sa mycket "att gora" har och jag har absolut tid att titta pa naturen bade fran line-upen, i hangmattan och nar jag bara hanger - lita pa mig. Tror du bara ar avundsjuk...

Pipa - jo det ar en trevlig liten by, men jag kanske inte skulle rekommendera en hard-core surfsemester har, men med surf + vader + atmosfaren ar det abolut att rekommendera. Enkelt att ta sig hit pa en tvaveckors, tog en flygstol med Ving hit. Alla pratar om Florianapolis som stallet att aka till om man ska surfa - har dock inte varit dar.

Swingkid - hmm, svart att saga nar han var dar men 2003 skulle det kunna vara. Boken kom ut 2006, och han var fran Wales. "Johan" hade klagat pa kostnaden for visat dar och svurit och sagt att han hellre skulle aka ifran Sri Lanka och vanda for ett nytt visum hellre an att betala, eller natt sant. Du far lasa boken och se om du kanner igen dig. Ja just ja, "ni" sag en busskrash pa vagen dit eller hem till Colombo. Tystlaten ar nog bara det man skriver om alla svenskar for att halla myten vid liv.

Logga in för att svara
#11241 Svar: "Johan" i Riding the magic carpet 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Beställt Riding the Magic Carpet nu.
Sjysst med ny surfreselitteratur.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!