Facebook data

1
Tips på shapers eller någonstans att köpa log
#112226 Tips på shapers eller någonstans att köpa log 7 år, 10 månader sen Stoke: 0

albin_85
graphgraph

Hej!

Är inne på att köpa min första handshapade bräda eller bättre log och ska ner med mitt surfbussbygge till Frankrike/Spanien med Biarritz, San sebastian, Zarautz och troligtvis vidare mot Galicien i sommar.

Är det någon som har tips på någon shaper där i närheten eller någonstans där de har ett bra utbud på nya och eventuellt begagnade longboards?

Kruxet är att jag hade tänkt att lägga max 10 000 på brädan då ekonomin är begränsad efter bygget och hört att det finns shapers där i den prisklassen. Det får gärna bli billigare eller om jag skulle hitta en bra begagnad.

Alla tips mottages tacksamt! Även brädor eller shapers i Svea.

Logga in för att svara
#112231 Svar: Tips på shapers eller någonstans att köpa log 7 år, 10 månader sen Stoke: 5

henx
graphgraph

Jag vet tyvärr bara om Wavegliders i Ericeira i portugal. Inte surfat dom brädorna, men de ser väldigt fina ut i alla fall.

Men jag har sett att både Dead Kooks, Christensson och Thomas Bexon gästat Uwl Surf shop. Har fått för mig att dom ligger i Bayonne/Anglet området. Kolla med dom om det är någon mer frän shaper på ingång.
(ja, jag knarkar surfbrädor på Instgram )

Kan du få tag i en Bexon så go for it. Jäkligt fina logs.

Logga in för att svara
#112248 Svar: Tips på shapers eller någonstans att köpa log 7 år, 9 månader sen Stoke: 0

joden
graphgraph

En waveglider får du för runt 10k men väntetiden kan variera rätt bra så beställ i god tid. 2 månader blir ofta 5. Nico gör väldigt fina brädor och håller jävligt hög kvalite.
Har själv en slim jim 9"5, skulle beställt en större så kommer eventuellt sälja den om priset är rätt.

Precis som henx skriver så har Uwl väldigt fina brädor, var själv lite sugen på att beställa en Thomas Bexon Keeper nu när han va i Frankrike en runda men fick ett prisförslag på 16.000:- vilket jag inte är beredd att betala.

Logga in för att svara
#112260 Svar: Tips på shapers eller någonstans att köpa log 7 år, 9 månader sen Stoke: 5

henx
graphgraph

joden skrev:

Precis som henx skriver så har Uwl väldigt fina brädor, var själv lite sugen på att beställa en Thomas Bexon Keeper nu när han va i Frankrike en runda men fick ett prisförslag på 16.000:- vilket jag inte är beredd att betala.

Ja Bexons brädor har en rätt saftig prislapp Har surfattjejens Deus/Bexon longboard och den är sjukt najs. Men jag själv skulle inte betala 16 papp för en longboard som förr eller senare får käka sten här på östkusten

Logga in för att svara
#112268 Svar: Tips på shapers eller någonstans att köpa log 7 år, 8 månader sen Stoke: 1

vänersurf
graphgraph

Kan rekommendera Cece longboards. Dom ska hålla till i norra spanien o ha en butik där. Jag köpte en Handgjord 9.4 för ca 750 Eur. Har en polare som köpte en 7.6a o vi är båda nöjda.

Lycka t o hoppas du hittar ngt.

Ändrat av vänersurf
Logga in för att svara
#112273 Svar: Tips på shapers eller någonstans att köpa log 7 år, 8 månader sen Stoke: 3

Stommen
graphgraph

Köp en bräda av Jimmy på
highcoastsurfdesigns.com

Löjligt fina brädor och han gör brädan som du vill ha den. Erfaren och duktig shapare

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!