Facebook data

1
El Cotillo
#112303 El Cotillo 7 år, 6 månader sen Stoke: 3

abo
graphgraph

jag och familjen befinner oss i El Cotillo, Fuerteventura och kommer vara här i 2 månader. Jag var i den lokala surfshopen och frågade var man kan surfa nånstans, och sa att jag var en lagom bra surfare, som helst surfar högervågor. Han rekommenderade nåt ställe på norra kusten som sög riktigt fett, (om man inte gillar att surfa vitvatten, för då var det nog bra).

Nu till mina två frågor: Vi har vy norrut från vårt hotell och jag sitter på balkongen och undrar varför det bara är nån enstaka bodyboardare och inga surfare som kör här:

Andra frågan är kanske enklare, var kör man? kommer ha bil lite då och då...

Ändrat av abo
Logga in för att svara
#112304 Svar: El Cotillo 7 år, 6 månader sen Stoke: 3

abo
graphgraph

Karta

Ändrat av abo
Logga in för att svara
#112305 Svar: El Cotillo 7 år, 6 månader sen Stoke: 3

abo
graphgraph

bild

Ändrat av abo
Logga in för att svara
#112306 Svar: El Cotillo 7 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det där kan vara Spew pits. Kanske är för grunt för dig som "lagom" surfare.
Prova åk söderut från El Cotillo till playa de Esquinzo. Det är en relativt snäll våg mestadels sandbotten.

Logga in för att svara
#112307 Svar: El Cotillo 7 år, 6 månader sen Stoke: 3

abo
graphgraph

Nä, åkte förbi spew pits. Det är lite norrut. Efter ganska mycket googlande tror jag att jag vet vad det kallas... Old habour. Verkar vara ett ett känt big wave-ställe, åtminstånde för vindsurfare. Men har även hittat lite filmer med surf.. Så det blir till att testa....

Logga in för att svara
#112310 Svar: El Cotillo 7 år, 6 månader sen Stoke: 2

eemiljacobsen
graphgraph

Tjena. jag var där någon månad. ta din bil och åka runt hela norra, bilen tar stryk men där finns alltid alltmöjligt! bredvid majanicho som ligger mest norr är ett soft ställe öst, longboardvåg, högermacka. paddlar man ut en bra bit så finns de lite större vågor där ute, men lugna och fina. men akta vid lågvatten, de går men fan de blir tufft hehe. norr om corralejo är najs. ta och reka med bilen!!

Logga in för att svara
#112315 Svar: El Cotillo 7 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Du har väl beach break precis söder om Cotillo, playan liksom.
Sen måste ta ta båt från Corralejo till Los Lobos, goaste högern någonsin.

Logga in för att svara
#112319 Svar: El Cotillo 7 år, 6 månader sen Stoke: 3

abo
graphgraph

playan söder har jag surfat nästan varje dag, och det har varit close outs som heter duga. tror det behöver vara lite större för att funka.

Los Lobos, blir det!

Logga in för att svara
#112332 Svar: El Cotillo 7 år, 5 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Hela north shore kryllar ju av bra surfspots. Bara att leta och hitta rätt ställe på rätt tide. Om du skall surfa Cotillo så åk till slutet av stranden mest söder ut. Där kan det bli bra på rätt tides också. De peakar som ligger närmast byn stänger nästan alltid.
Jag bodde där ( Norra Fuerte ) i nästan 10 år men lämnade för flera år sedan pga för mkt crowds m.m.
Det finns dock fortfarande spots att hitta har jag hört av mina vänner som bor kvar.

Logga in för att svara
#112335 Svar: El Cotillo 7 år, 5 månader sen Stoke: 0

Micke lillsmurf
graphgraph

El Cotillo brukar stänga snabbt. Hela Nordkusten finns massa bra ställen. Punta Elena i Corrallejo e en fin nybörjarspot. Utanför Hotellet ngra km öster om Corallejo kan va bra om nordkusten e utblåst.
Lycka till !

Ändrat av Micke lillsmurf
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!