Jag tänker skaffa wetsuit.
Jag har beställt olika saker från Wish. Somliga jättebra trots låg pris. Somliga inte alls uppfyllde beskrivning, men i de fallen har de snabbt återbetalt kostnaden (om man reklamerat inom en månad).
Funderat på en wetsuit från de
Jag väger 63 kg och är 174 cm - i deras size chart skulle det vara L. (Jag brukar tänka mig själv som M. Som Sjöräddare så passar deras överlevnads(torr)dräkt storlek S mig bäst (i alla fall på sommaren. Kanske om jag har värmeöverdraget skulle M passa bättre. Ej hunnit prova) Kanske Wish storlekar utgår från mindre asiatiska kroppar. (Och sjöräddning från svenska)
Men WetSuit 3MM Full Body Super Stretch Diving Suit Swimmig Surf Snorkeling
kr513SEK (ev bara 462) (+273 frakt o moms mm i båda fall)
Description
Package Included:
- 1 x Men Diving Suit
Features:
- Round neck design prevents water from entering when diving.
- Chest fine embossed design prevents friction and dives more smoothly.
- Elastic adjustable OK cloth, convenient and practical.
- Comfortable, keep warm and cold resistant.
- Waterproof, anti-wear, very durable.
Specifications:
- Size:S, M, L, XL, XXL
- Color: Black
- Material: 3mm Neoprene Scuba+YKK Zipper
- Suit for Men
Jag skall prova första riktiga Kite Surf kurs i januari på Zanzibar. Vattentemp lär vara omkring 29 C och luften från 23 C to 36 C. Kan det vara idé att ha någon wetsuit med alls då?
Jag antar att om jag skulle satsa på Kitesurf i sverige, kanske 3mm är i minsta laget. Eller duger det för det mesta? Kan man komplettera med t ex en lite större??
Någon som har en wetsuit att sälja som kan passa?
Om jag köper den och vill snabbt kolla om jag skall reklamera, vad är svaga punkter som man skall se till att testa?
Något förslag på modell, företag, tankar på tjocklek, .... välkomna