Facebook data

1
Surfactory
#1128 Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Jag är jäkligt sugen på att köpa en Surfactory-bräda. Är det ingen som tar in dem i Sverige eller vill börja ta in dem?

Och för alla som undrar så är Surfactory epoxybrädor från Bretagne & de verkar ha fått till en bra balans mellan slagtålighet, pris och låg vikt... (De fransmän jag mött som surfat på dem har varit grymt nöjda)

www.surfactory.fr/2006/gamme.htm

Kom igen nu Backdoor, ta in dem! =)

Logga in för att svara
#1130 Svar: Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha!

Har kollat på dem i somras, de har ganska schysst design fast de är inte så starka som tex NSP eller South Point.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#1131 Svar: Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

NSP har riktigt fina och prisvärda motsvarande modeller om du är ute efter epoxi annars så är det ju surftech som gäller.

Logga in för att svara
#1198 Svar: Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Ok, tack! Poängen är att NSP känns mer som att surfa på en livboj eller dörr, medan den här känns som en vanlig bräda.

Min uppfattning är att det här blir lite av en lågprisvariant av en Surftech. Inte like slagtålig, men ändå hårdare än en polyesterbräda...

Logga in för att svara
#1200 Svar: Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

& jepp, jag överdrev...så ingen behöver bli irriterad. Men jag tror alla vet vad jag menar =)

Logga in för att svara
#1206 Svar: Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

nic: då skall du prova Southpoint C-shaper series, som är designad av Bonga Perkins, personligen tror jag han kommer placera sig bra i VM. Jag har kört både 8'8" och 9'1" samt "storfisken" som är 6'6".

Southpoint är inte jämförbara med NSP (har även surfat fyra av dem, 6'6", 7'10", 8'1" och 8'6"), mycket mer perfomance, tunnare rail, självklart lite ömtåligare än NSP, men klart ett bra val.

Logga in för att svara
#1234 Svar: Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

snakie
graphgraph

nic skrev:
Ok, tack! Poängen är att NSP känns mer som att surfa på en livboj eller dörr, medan den här känns som en vanlig bräda.

Min uppfattning är att det här blir lite av en lågprisvariant av en Surftech. Inte like slagtålig, men ändå hårdare än en polyesterbräda...

min gode vän surfade på en surfactory i somras och den va rätt tung samt en riktigt osnygg linje runt hela railen då det är nån typ av billig sandwich konstruktion. han köpte den i en surfbutik i france som inte ville ha kvar den för han blev killen som ägde stället blev arg när han såg den.

Logga in för att svara
#1238 Svar: Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Daniel skrev:
Southpoint är inte jämförbara med NSP (har även surfat fyra av dem, 6'6", 7'10", 8'1" och 8'6"), mycket mer perfomance, tunnare rail, självklart lite ömtåligare än NSP, men klart ett bra val.

Ok tack! Ser onekligen intressanta ut. Men vad kostar t.ex. en 6'4 i Sverige?

Och snakie, det där lät ju inge bra - jag kanske mött mutade människor? Vet du vilken modell det var?

Tack för er feedback!

Logga in för att svara
#1249 Svar: Surfactory 18 år, 7 månader sen Stoke: 0

snakie
graphgraph

han hade en 7´0a minimal typ. visst så funkade den bra för honom odch han fick den ny för 200e och han sålde den 10 dagar senare för 170e för han skulle åka hem. de va ju prima.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!