Facebook data

1
wax
#11359 wax 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Vilket wax är det bästa?
Jag menar inte vilken typ, det är ju olika, men vilket märke är favoriten?

Logga in för att svara
#11363 Svar: wax 18 år sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Dax wax eller wella, svårt att säga vilket som e bäst. Beror lite på vad man ska göra, ska man steka på sture plan e Dax överlägset men om man ska klubba så e det Wella som gäller.

Logga in för att svara
#11366 Svar: wax 18 år sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Logga in för att svara
#11384 Svar: wax 18 år sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha, beror alldeles på om det är för riktigt kallt vatten eller tropiskt...

För kallvatten (cold + cool) är favoriten Famous. Har precis köpt lite warm och tropical för att testa det också. Annars tycker jag Mrs Palmer funkar riktigt bra i varma vatten.

Mahalo
//Göran
----------------------------------
www.backdoor.se
www.surfakademin.se

Logga in för att svara
#11404 Svar: wax 18 år sen Stoke: 0

worldsurfradio.com
graphgraph

If this is about wax - make your own, change the blend until it suits you - see features at irishsurfer.com for a recipie

Logga in för att svara
#11405 Svar: wax 18 år sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Ska kolla upp det där med att blanda egen - jag har inte hittat ett enda vax som funkar när det är under 2 grader i Östersjön - vaxet funkar typ första 20 minuterna & sen blir det skridskobana av det hela...ingen annan som upplever samma sak?

Logga in för att svara
#11425 Svar: wax 18 år sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Jag kör på oam o tycker det funkar helt ok i östersjön på vintern. Famous och mrs palmers när det är varmare.

Logga in för att svara
#11432 Svar: wax 18 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

nic skrev:
Ska kolla upp det där med att blanda egen - jag har inte hittat ett enda vax som funkar när det är under 2 grader i Östersjön - vaxet funkar typ första 20 minuterna & sen blir det skridskobana av det hela...ingen annan som upplever samma sak?

Prova att ha rejält tjockt med vax och sen kamma det rejält innan du drar ut. Håller med om att dom flesta vaxerna inte funkar spec bra i riktigt kallt vintervatten.

Ska prova det där receptet, enda problemet är att få tag i bivax..kåda kan man ju hitta i skogen.

Logga in för att svara
#11434 Svar: wax 18 år sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Sex Wax 1x humps funkar kanon, kostar under 20:- SEK per kaka om man köper på sig, även känt för "fridgig cold".

Logga in för att svara
#11444 Svar: wax 18 år sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Tycker Sticky bumps fungerar bra faktiskt besviken på OAM tycker inte alls det funkat något bra inte lika bra som sticky bumps, Mrs palmers av jävligt bra nere på lanzarote.

Logga in för att svara
#11504 Svar: wax 18 år sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Någon som testat i våra vatten? www.greensurf.org/projects/AllNaturalWax.aspx
Inte petroleumbaserat som andra kakor och borde vara självklart val för oss surfers.

Logga in för att svara
#11523 Svar: wax 18 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Denna fråga debaterades för något år sedan. Tror någon sa att de testat klistervalla...? Alltså det som längskidåkarna har under mitten på skidan för att få grepp. Kan det verkligen funka? Torde vara ganska jobbigt att få bort och vet inte om vallaväck är så bra för laminatet

Logga in för att svara
#11550 Svar: wax 18 år sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Klistervalla är kletigt och jävligt, jag kör hellre vallningsfritt för att slippa skiten. Men till surfbrädor... nja, glöm det om du inte vill kleta ner hela Torö.

Logga in för att svara
#11554 Svar: wax 18 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Nej, hade inte tänkt pröva själv. Väntar tills tempen når ca 5 grader. Då funkar Sticky Bumps cold bäst tycker jag. Har provat:
OAM - Funkar inte bra, som tuggumi.
Sexwax - Så där, inte så klistrigt när det är kallt (har dock inte provat Freezing Cold)
... å sen har jag väl provat nått mer... Så va faan vet jag? Inget.
nej men seriöst är jag nöjd med hur Sticky Bumps bildar bra mönster på brädan som håller. Att få perfekt grepp i kallt vatten har jag dock aldig lyckats med

Logga in för att svara
#11557 Svar: wax 18 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Äh, det e inte så noga med märke av vax. Se bara till att rugga upp det med en liten pinne innan varje session. Resten tar dojorna hand om när det är kallt. Har säkert 20 olika fabrikat i en salig blandning på min bräda just nu.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!