Facebook data

1
Var hittar man en Mccoy Nugget?
#11455 Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Sett att Plåtis surfar en, någon till har jag sett i sverige. Var fick ni tag på dom?

Logga in för att svara
#11456 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

I think Backdoor has them

Logga in för att svara
#11458 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

petre
graphgraph

Jag köpte min från backdoor. Kul bräda!

Logga in för att svara
#11460 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Tror det finns 6'0 regnbågsfärgad i lager, använd som demo-bräda, som reas ut just nu på Backdoor, om den inte blivit såld då.

Logga in för att svara
#11484 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

6... för liten. Vill ha en mellan 7 och 8. Roligare än långbård

Logga in för att svara
#11485 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

jag har inte koll. men tror att en sån som jag har ska inte va längre än min. min e 6.6 villket e max tycker jag. om du ska ha längre köp nått annat.

Logga in för att svara
#11492 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 6

schlook
graphgraph
Donerat Guld

Min kompis Per har en till salu. Jag tar mig friheten att saxa ur ett tidigare inlägg från honom. Tror att priset är diskutabelt ; )

Finns för tillfället i slakthusområdet i Stockholm!

Tjena, nugget åt folket! Jag har en McCoy 7'0 tufflite som jag säljer för att köpa en mindre. Någon som är intresserad? Har haft den ett par år och i fint skick, en liten lagning, proffsigt gjord.
Hoppas på att få 4000 spänn för den, eller högstbjudande. Den är nog idealisk för surf i svensk mush, flyter som en kork.

Hör av er om intresserade.
0739 373 995

Per

Logga in för att svara
#11495 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Gå in på
www.backdoor.se
klicka på produkter sen brädor..sen klicka på övriga och blädrar höger..då kommer du till nuggeten som är på hyllan hus backdoor..den är 6' x 20 1/4 x 2 7/8..den är en tufflite oxå..kanske lite för liten för dig alex..du kanske behöver nåt som är typ 6'6" - 6'8" x 21-21½ x 2 7/8 - 3"....schlooks lät ganska bra..vet ej om det blir lite för lång för det den ska användas för men det beror helt på hur du surfa och vad du dill göra med brädan förstås..

Logga in för att svara
#11498 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Plåtis
Bra info. Såg att det fanns ända upp till 7.11 men det funkar kanske inte, för mycket volym och flytkraft.
När anväder du din 6.6:a? Jag vill ha en som inte är för lång men funkar när det är litet och slött.

Logga in för att svara
#11499 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

alex läs din egen gästbok!

Logga in för att svara
#11503 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha,

Kolla in Webber Fatburner 6.3, den surfar man lätt om man väger 90-95 kg... Om man kan surfa skapligt alltså...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#11506 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Aj då Göran då funkar den ju inte för Alex.....Hahaha

Logga in för att svara
#11515 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

ha ha ha. Men Andreas då, du får inte avslöja allt.

Logga in för att svara
#11516 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Göran
6.3 är på tok för litet för mig, ännu. har införskattat ett NordKex som mäter 6.4, det blir min storvågsbräda eller utomlands Det jag vill ha nu är något som svänger men flyter ordentligt som jag kan ta småvågor med. Mindre än 6.6x21x3 blir det inte, snarare större.

Logga in för att svara
#11520 Svar: Var hittar man en Mccoy Nugget? 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

per g
graphgraph

Tjena!

Se Schlooks inlägg ovanför. Jag har en nugget tufflite 7'0 till salu. 4000 spänn var för mycket, bara en kille som hörde av sig. Den är din för 3000. På backdoor tar de 7400 spänn för en McCoy nugget i fiberglas, så du får verkligen mycket bräda för pengarna. Jag köpte den i Australien ny i slutet av 2005, så den är ca ett och ett halvt år gammal, bra skick. Hade en liten spricka i laminatet efter att den legat på en hylla i husbil med ngt ovanpå, den sprickan lagades av en reparatör utan att brädan varit i vattnet sprucken.

Vad gäller storlek tycker jag att man ska köra 6'0 nugget om man är riktigt liten, 6'6 är vad jag tänker byta till, jag väger 80 kg. 7'0 är grym vad gäller att ta vågor i mushy förhållanden, paddlar hur lätt som helst. Utomlands när vågorna blir bättre kan den kännas lite klumpig, men den går definitivt att svänga och den är ju inte i närheten av en longboard/minimal vad gäller tröghet i svängarna.

Innan jag köpte brädan snackade jag med McCoy (för övrigt ett rätt skönt telefonsamtal med en man som rökt stora mängder gräs) om modell och storlek. Hade först tänkt beställa en custom i fiberglas. Hursomhelst vad gällde storlek på tufflitemodellerna tyckte han utefter min surfing att 7'0 var rätt val, så så blev det.

Hör av dig om du är intresserad, brädan finns hos Schlook i slaktis.

Per
0739 373 995

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!