Facebook data

1
Bali, Jimbaran Bay? (Dreamland bra?)
#11501 Bali, Jimbaran Bay? (Dreamland bra?) 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

pheur
graphgraph

Har möjlighet att åka på en stop-over bara några dagar till Bali, Jimbaran Bay. Jag är skeptisk till schemat vilket gör att jag undrar om det finns någon "nybörjar"-surf direkt i Jimbaran Bay på stranden eller måste man ta taxi/annan skjuts någonstans?

Någon som kan rekommendera nybörjarvågor runt där i kring? (longboardvågor) Fick ett tips om att Dreamland var precis detta? Någon som kan bekräfta eller dementera och gärna ge mer tips?

Logga in för att svara
#11524 Svar: Bali, Jimbaran Bay? (Dreamland bra?) 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Samma dag som Uluwatu såg ut såhär och allt annat var inferno så surfade jag Jimbaran i midje till axel-höga vågor i Jimbaran. Skulle inte tro att det funkar så ofta med andra ord.

Outside Corner (?)

Racetrack

Racetrack

Logga in för att svara
#11526 Svar: Bali, Jimbaran Bay? (Dreamland bra?) 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Dreamlands södra bryt är ett snällt men kan bjuda på bra storlek. Perfekt för longboard! Kolla mitt galleri.

Logga in för att svara
#11538 Svar: Bali, Jimbaran Bay? (Dreamland bra?) 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

pheur
graphgraph

Yann: snällt som i "icke-tubande" eller menar du på något annat sätt?

Logga in för att svara
#11540 Svar: Bali, Jimbaran Bay? (Dreamland bra?) 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Ja, det dreamlands södra bryt bryter på en stenbank längre ut med hyfsat mycket kraft och mattas sen av och rullar snällt in. Såpass snällt att det går att göra en vitvattentakeoff. Paddlar du längst ut i takeoffen är det lite hårdare med andra ord men inget att vara rädd för om det inte är apstort.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!