|
#11527 |
Iberia, slippa avgiften? 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 0 |
|
Dags att aktualisera ämnet igen! Iberiabiljetten är betald, ingen återvändo...
Kan man sköta incheckningen själv via en datorterminal på Arlanda för Iberia (och därmed slippa konfrontation med incheckningspersonalen)?
Någon som lyckats förboka och fått en bra pris? Hur?
Någon som varit iskall, tagit med brädorna och klarat sig utan avgifter? Hur?
(Pratade just med Iberiapersonal på Arlanda, hon sa att om hon ser någon med surfbräda så rekomenderar hon att ev. skjuts väntar för att kunna ta brädan tillbaka. Priset är nämligen för 20kg övervikt och enkel väg blir det 3'400kr).
Kollade med Alitalia, de skulle ta 30 euro enkel väg! Min biljett är dessvärre redan bokad
Surfhälsningar
Nisse:(
|
|
|
|
|
#11529 |
Svar: Iberia, slippa avgiften? 18 år, 1 månad sen |
Stoke: -10 |
|
Åkte med SAS för några veckor sedan. Hade en massa skidor med mig, klart över vikten. När jag checkade in i automaten så slapp jag betala för bagaget... skitsmidigt. På hemvägen hade de inga dylika automater så jag fick pröjsa.
|
|
|
|
|
#11541 |
Stoke: 2 |
|
Tagit med bräda gratis 2 ggr från arlanda genom incheck i automat, men med spanair, vet inte om de går med iberia, tror inte de e me i star alliance o bara star alliance automater... vad jag vet.
|
|
|
|
|
#11542 |
|
Har du bokat via travelstart, så kontaktar du dom och ber dem lägga in surfbräda i bokningen, det gjorde jag och då slapp jag betala med Iberia. Du får kontakta resebolaget och be dem lägga in det i boningen så att det syns när incheckaren får upp det på skärmen. Jag kanske bara hade tur, inte vet jag. Jag betlade ingenting till resebolaget heller. Lycka till.
|
|
|
|
|
#11546 |
|
Senast ag skulle till Costa Rica ville de ha 400 SEK för att göra ändringen (lägga till brädor) med resebolaget (flygcentrum). Gjorde inte det utan körde "give smiles and good arguments" istället. funkade utmärkt, slapp de 80€ både dit och tillbaka...
|
|
|
|
|
#11547 |
Stoke: 24 |
|
Jag säger bara lycka till!! De ville ha 3000kr av mig för en bräda Arlanda - Fuerte så jag lämnade den i deras lost & found med mitt namn m.m. När jag kom tillbaks fanns den inte där och inte heller registrerad på lost & found.. någon jävel på IBERIA snodde den!!! Jävla skitbolag e allt jag har o säga!!
men lycka till..
|
|
|
|
|
#11565 |
|
Medhåll på att Iberia är ett skitbolag. Äkte med dem till CR i december. Från CPH fick jag betala 1300 DKK hela vägen. Polaren som checkade in 5 min senare betalade inget. TIllbaka fick jag ta med den gratis till Madrid men fick inte checka in den hela vägen till CPH. Från Madrid blev jag tvungen att betala 250€ till CPH, helt sjukt, tjafsade naturligtvis att jag ju omöjligt kunde behöva betala mer från Madrid till CPH än från CPH till CR, spanjorer som de är ryckte de bara på axlarna och sa pfffff. Höll på att missa mitt plan pga tjafset och fick betala mina 250€ för att komma med. Väl framme i CPH var min bräda naturligtvis bortslarvad och kom inte fram förän efter tre dagar.
Till saken hör att enligt deras hemsida ska det kosta runt 1300 DKK. Har skrivit klagomail till Iberia tre gånger och har fått kvitto på att de har tagit emot mailen men har fortfarande, fyra månader senare, inte fått svar.
Jag kommer aldrig mer åka med Iberia och jag kan inte rekommendera någon annan att göra det heller. Hoppas skitbolaget går i konken.
Polaren fick naturligtvis ta med sin bräda hem gratis med...
|
|
|
|
|
#11569 |
Stoke: 24 |
|
Word Stoney!! Fuck Iberia!!!!
|
|
|
|
|
#11576 |
|
Verkar som problem! Kan tänka mig att köpa en ny bräda i Bilbao för att slippa tjafset och det blir ju billigare i alla fall. Enligt Iberia på Arlanda skulle de ta 3'400kr enkel väg för att ta med brädan!!!
Någon som har tips på hur man kan skicka hem brädan från Bilbao, UPS eller posten eller annat sätt? Det borde bli billigare...
/N
|
|
|
|
|
#11578 |
|
jag fick hem min från bilbao genom nått åkeri, när jag ringde flygbolaget (air france) för att dubbelkolla veckan innan jag åkte så kunde helt plötsligt brädan inte åka med längre.. planet var för litet... 
|
|
|
|
|
#11601 |
|
Kul! Kommer du ihåg vilket åkeri? Vad kostade det?
|
|
|
|
|
#11603 |
|
tror det gick på 1000 kronor, ska försöka kolla upp vilket det var.. tror det var nått lokalt i varberg men ska kolla upp det!
|
|
|
|
|