Facebook data

1
Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP
#11611 Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Tjena!

Har precis gjort bort mig, hjalpte en polare kopa en biljett hem fran San Jose till London den 17 april. Vad vi trodde var en eticket visade sig vara en pappersbiljett som nu ligger hos en resebyra i Stockholm som inte sander biljetter utomlands. (Travelfinder.se)

Ar det nagon som har en bra losningen pa problemet. Basta hade ju varit om nagon var pa vag ner, men har kollat DHL i varsta fall. 1200sek for ett brev ar dyrt men de jobbiga ar att de kraver betalning i cash vid upphamtning..

Ar det nagon som har en bra losning problemet?

Tacksam for svar snarast..

Mvh Lars

Logga in för att svara
#11616 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

sandysurfgirl
graphgraph

Om inte någon råkar flyga till Costa Rica de närmaste dagarna..
Finns ju alltid Western Union, om han inte har pengar på plats eller visa/kredit kort...

Annars kan ni ju hämta ut biljetterna i Stockholm - vänta några dagar - och anmäla förlust/stöld av biljetten i Costa Rica. (Som om någon vän tagit med den ned till Costa Rica) Så borde han kunna resa ändå. Kontakta i första hand flygbolaget, de är förhoppningsvis förstående. (förse din vän med biljettnummret som står längst ned till vänter på en gammaldags papper biljett för ev. smidigare hjälp från flygbolaget, samt alla flight nr och dep times) Annars finns det andra vägar... Kan inte svara på om polisen i Costa Rica är av den sorten man kan lita på eller helst undviker för att slippa böter dock...

Kanske någon annan vet?

Om ni agerar snabbt kanske ni hinner testa, innan ni bestämmer er för att eventuellt skicka biljetten med DHL. (Har du förresten jämfört priser med UPS? Amerikansk Kurir borde vara billigare till Costa Rica än Tysk Kurir.)

Logga in för att svara
#11621 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

adam gbg
graphgraph

Kan inte resabyrån avboka resan och sedan boka om den till en e-biljett? Ni kanske måste betala vissa kostnader men det borde gå att lösa.

Om inte det funka så undrar jag om Sveriges Honorärkonsulat i San Jose kan hjälpa (om din polare är svensk så klart). De kanske har billigare och snabbare post mellan kontor som ni kan betala.

Logga in för att svara
#11622 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

mrlau
graphgraph
Donerat Silver

om du har bokningsreferensen och biljettnumret ska flygbolaget kunna skriva ut en ny biljett i costa rica. vet inte vad det kostar.

Logga in för att svara
#11624 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 4

bigfat
graphgraph

får sluta låta dig lösa mina billjetter i fortsättningen. hahhahaha låter lite struligt. jag åker till stockholm den 16 april kan hämnta ut dem och ta med dem till indo. och droppa dem i vattnet så kanske stömmen leder dem till dig.

kommer du ner till indo. men dbara så du vet jag kommer att ha sten koll på mina cash så du inte lägger beslag på dem. fixa ett gött visa varje entery 60 dagar i ett helt år kan åka ut och in som en tok om jag vill 750 spänn. helt ok

Logga in för att svara
#11632 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Lars van ar inte ifran Sverige, utan ifran Storbrittanien.

Logga in för att svara
#11648 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Tackar for alla tips.

Har fortfarande inte bestamt hur vi ska losa saker och ting med det ordnar sig sakert till slut. Lutar val at att de blir DHL eftersom det ar san tidspress. Far inte tag pa biljetten forrans pa tisdag och den behover vara i San Jose pa mandag. Svenska Posten har express brev som narmalt sett tar 4 arbetsdagar men de kanns lite osakert tycker jag.
Att forsoka fa ny biljett ar aven det strul eftersom det ar tva flygabolag AA och Air India..

/Lars

Logga in för att svara
#11666 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

doktorade
graphgraph

Vad är det man hör? Men Larsa, hur mycket jazztobak har du rökt egentligen. du skall ju vara den uppstyrde å bigfat flumaren...men om du skickar en biljett till mig kan jag åka ner och lämna dem!

By the way så gick det inte att komma åt den länk som du skickade med bilder.

Ta det lungt nu! Det ordnar sig!

Logga in för att svara
#11667 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

bomada
graphgraph

Tjena Lars.

Kommer du att vara kvar i CR eller åker du också hem? Jag kommer till San Jose den 17e och letar lite folk som är sugna på Nicaragua, eventuellt hyra bil och så. Hör av dig om det låter intressant. Tyvärr verkar det som jag kommer ner en dag för sent och flyger dessutom från Köpenhamn, annars kunde jag tagit med biljetten

Logga in för att svara
#12026 Svar: Costa Rica innan 17 april nagon? HJALP 18 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Efter ett antal osvarade telefonsamtal och massa mail till resebyran har vi lyckats fa alla cash tillbax eftersom de inte kunde leverera biljetten. Nu skiter jag i vilket och later snubben skota resten, jag har nog med problem sjalv att komma hem.

Tackar och bockar Redax och alla andra for alla tips..

Lars

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!