Facebook data

1
Rip Curl E-bomb vs. F-bomb?
#11699 Rip Curl E-bomb vs. F-bomb? 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Åsa
graphgraph

Är skillnaden i värmehållningen stor mellan E- och F-bomb? Någon med erfarenhet?

Andra fördelar/nackdelar?

Logga in för att svara
#11700 Svar: Rip Curl E-bomb vs. F-bomb? 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Chuck
graphgraph

Jag har en E-bomb som jag e as nöjd med. Besvarar nog inte din fråga men ändå...

Logga in för att svara
#11706 Svar: Rip Curl E-bomb vs. F-bomb? 18 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

hej Åsa! svarar på engelska om det går bra.

E bomb -new name for ultimate elasto
F bomb -new name for ultimate fireskin

the only real difference is that the F bomb has that fleece-like lining on the inside that keeps you dryer and cuts off windchill a bit. the ebomb is more flexy, performance orientated. if you are getting a suit for our winter or if you freeze easily then get the F bomb.
I have my Fbomb as a 6/4 and have the Ebomb as a 4/3. Two friends and i were surfing down to 6 degrees this winter with our 4/3 ebombs without any problems.

peace

Logga in för att svara
#11708 Svar: Rip Curl E-bomb vs. F-bomb? 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Åsa
graphgraph

Låter i och för sig bra!

Det jag är nyfiken på är hur mycket varmare en 4/3 F-bomb är, än en 4/3 E-bomb? Är det stor skillnad? Tappar man mycket i elasticiteten när man går från E-bomb till F-bomb?

Logga in för att svara
#11709 Svar: Rip Curl E-bomb vs. F-bomb? 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Åsa
graphgraph

SharkBoy skrev:
hej Åsa! svarar på engelska om det går bra.

E bomb -new name for ultimate elasto
F bomb -new name for ultimate fireskin

the only real difference is that the F bomb has that fleece-like lining on the inside that keeps you dryer and cuts off windchill a bit. the ebomb is more flexy, performance orientated. if you are getting a suit for our winter or if you freeze easily then get the F bomb.
I have my Fbomb as a 6/4 and have the Ebomb as a 4/3. Two friends and i were surfing down to 6 degrees this winter with our 4/3 ebombs without any problems.

peace

Tack Chris! Där fick jag svar på ett par frågetecken . Vill helst ha min 4/3:a i Ebomb men den verkar bli svår att få tag i. Kan däremot få en F-bomb men funderar på om inte den blir lite för varm för Europas vår - sommar...?

Logga in för att svara
#11770 Svar: Rip Curl E-bomb vs. F-bomb? 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Stenk
graphgraph

Jag fick min 3/2a E-Bomb skickad till mig av en kompis i australien för en vecka sen, jag har nu inte legat i vattnete i några längre stunder men grejen är att du kan ligga i vattnet rätt länge med en 3/2a E-bomb t.o.m. såhär års. Jag tror att jag kommer vara överhettad ganska snabbt i hossegor i sommar med den.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!