|
#11720 |
Hur är Portugal så här års? 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 0 |
|
Hej alla!
ska dra på surf semester nu snart tänkte jag i 10 dagar men jag vet inte riktigt vart? tänkte inte be ge mig så långt och inte för en så dyr penning.
är det någon som vet hur Portugal är så här års? eller har ni några bättre tips?
Mårten
|
|
|
|
|
#11721 |
Svar: Hur är Portugal så här års? 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 2 |
|
Var där över första maj förra året. Inte pangbra surf kanske men va väldigt nöjd ändå, inte alls mkt folk i vattnet. Åkte söder ut då, från Sagres och uppåt till Lissabon. Gillar folket, vackert land, billigt, ska dit nu över kristihimmel, tredje gången så gillar verkligen landet!
|
|
|
|
|
#11733 |
Stoke: 3 |
Matt
|
Aloha!
Kom hem idag från en tio dagars surfresa i Portugal, Sagres. Om du ska åka till Portugal är det nog bra att hålla till i Sagres för att kunna utnyttja både swell från väster och sydliga swell för mer surfdagar. Vi hade kanon väder och bra surf alla dagar utom en. Ibland kan swellet vara lite litet som typ 3-4 fot men då finns det stränder som Tonel eller Castellejo som plockar upp mer swell från väster än andra och då får man ändå rätt bra vågor. dvs headhigh med hyffsad push.Det finns många bra surfspots att upptäcka där..
|
|
|
|
|
#11742 |
|
Jag har varit i Portugal under sommaren (juli och augusti) fyra gånger med blandat resultat gällande vågor, ibland riktigt bra och vid andra tillfällen riktigt smått. Däremot har jag inte varit där i maj men jag flyger till Lissabon 11 maj för vidare färd troligen till Peniche eller möjligen Ericeira och stannar till 18 maj. Det kanske är fler som är i krokarna då???????
Om man ska tro på Storm rider Guide är det mest W-NW swell i maj vilket funkar bra för Peniche, Lagide och Ericeira.
|
|
|
|
|
#11764 |
|
funderar med på att ta en tripp till portugal fast inte förräns efter agusti.
behövs wetsuit tror ni?
|
|
|
|
|
#11771 |
Stoke: 20 |
Elis
|
Ta med våtdräkten, kolla tempen på wannasurf. vattnet håller kanske 15-20 grader beroende på strömmarnas riktning mm. ena dan varmt andra iskallt.
Om du vill ha en billig resa så satsa på tält. finns bra campingplatser för bra priser. Dyrt med boende i hostel/hotel.
|
|
|
|
|
#11818 |
|
Våtdräkt behövs, åtminstone i vattnen från Lissabon och norrut. Men som Elis skrev kan det vara varmt ena dagen och amdra iskallt.
|
|
|
|
|
#12224 |
|
Tack för alla svar!
trevligt att så många svarde och delade med sig av sina erfarenheter! nu bär det av för min del, vi åker till Algarve i morgon och blir borta 10 dagar! ha det bra!
/Mårten
|
|
|
|
|