Facebook data

1
wetsuits. för er som är intreserade av att ny
#11731 wetsuits. för er som är intreserade av att ny 18 år, 1 månad sen Stoke: 4

bigfat
graphgraph

www.patagonia.com/web/us/product/shop/shop_landing.jsp?OPTION=WETSUITS_LANDING

här kommer patagonia med en lite intressant våtdräkt. som är att tänka på hittade ingen 5mm men hört att det är på gång. men en 3mm som håller 48 degrees dvs ca 9 grader tror jag. är du då av en nord bo kan den hålla lätt ner till 5 celsius.

Logga in för att svara
#11732 Svar: wetsuits. för er som är intreserade av 18 år, 1 månad sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Merino ull! Nä, fyfan vad skönt. Synd att den inte finns som riktig vinterdräkt med 5mm, huva och allt.

Logga in för att svara
#11736 Svar: wetsuits. för er som är intreserade av att ny 18 år, 1 månad sen Stoke: 4

bigfat
graphgraph

genom ryktes vägar har jag hört att det kommer men att ha lambi om huden måste vara riktigt nice. annars som vår och höst dräkt verkar ju 3mm väldigt bra.

Logga in för att svara
#11769 Svar: wetsuits. för er som är intreserade av 18 år, 1 månad sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Aloha,

Lambi låter inte helt fel...

Men tror inte en 3 mm dräkt är bekväm när det är 8-10 grader i vattnet i Sverige och blåser 17 m/s onshore och regnar. Funkar säkert fint i Frankrike om det är soligt och vindstilla.

Själv så surfade jag Xcel 4/3 i Newquay i maj för två år sedan och då var det runt 10 grader ungefär och det skulle ha funkat fint med 3/2 också, fast själv föredrar jag att vara ganska varm. Men å andra sidan var det en galen engelsmann i med 2 mm shorty, så alla klarar ju av kylan olika bra. Fast han var inte i vattnet så länge iofs...

Nu i Påsk surfade jag Xcel 654 med huva i Stavanger och det var 7 grader i vattnet, fast jag gillar att ligga i länge i vattnet. Det är stor skillnad på om man surfar 1-1.5 timma eller 4 timmar och vad det är för väder såklart.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#11815 Svar: wetsuits. för er som är intreserade av att ny 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Andres
graphgraph

Härligt med en våtdräkt av patagonia! Har inte testat den men deras andra grejor är ju grymma + att dom använder ekologiska material & ser en hel del till miljön, mer sånt!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!