Facebook data

1
Surfspot
#11743 Surfspot 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Det finns ett helt otroligt land för surfing som jag tror aldrig har omnämnts här. Inte mycket crowd, inte kallt, inte dyrt, o grymma vågor.

Vilket land?

Problemet med att säga det är att 20 svenskar skulle bege sig dit samtidigt o invadera stället, vilket verkar ha skett med Mal Pais exempelvis. Inte för att det skulle vara problematiskt med vågor, men är det bara jag som inte vill vara i ett stort gäng svenskar när man är utomlands?

Landet är öppet för gissningslek...

Logga in för att svara
#11744 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Är det kallt där? i så fall så slår jag ett slag för Island

Logga in för att svara
#11745 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Indien?

Logga in för att svara
#11748 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Typ alla länder runt afrikas kust utom Marocko och Sydafrika

Logga in för att svara
#11752 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Kan det vara NORR-land? hahahaha, själv i surfet idag. Kul å bli tvungen å snejka sig själv!

Logga in för att svara
#11765 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Mongoliet?

Logga in för att svara
#11767 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

problemet i mal pais ar val knappast svenskarna. det ar val snarare israelitown och alla amerikaner. svenskar tillfor val sallan nagon crowd vard att namna... kanske pa toro da.

Logga in för att svara
#11773 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Håller med dig Jonis. Förutom den egna crewn, träffade jag på endast en surfande Svenne i Mal Pais' beachbreaks och ngr få andra på land. Ingen direkt invasion.
Nå... vilket land e det?

Logga in för att svara
#11776 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Island, Indien, Mongoliet, NORR-land o västra afrika. Det måste kosta mer gissningar innan "the place" uppenbaras.

Det är inte kallt - Island är kallt. Det är bra surfing - bättre än Indien.

Lite fler trådisar är att det inte är superbilligt inte så väldans varmt men betydligt billigare än Sverige och varmare än Sverige också om än inte så väldans.

Logga in för att svara
#11777 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 0

Sami
graphgraph

Är det fusk att fråga vilken världsdel?

Logga in för att svara
#11779 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jag hade en tanke på Japan, men där är det inte så väldans billigt. Argentina kanske?!?

Logga in för att svara
#11780 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Portugal eller frankrike?

Logga in för att svara
#11781 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Givetvis ar det Somalia. MOGADISHU beach ar grymt, lite langgrunt sa ta med en longboard

Det kan ju ocksa vara Grekland, Italien, Israel, Egypten, Tunisien,Canada, Peru, Colombia, Chile, Argentina, Namibia, Korea, Kina, Oman, Holland, UK, Irland pallar ente mer

Jag tanker pa en siffra mellan 1- 9568315. Kan nagon gissa vilken?

Logga in för att svara
#11782 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Har har vi mogadishu beach, clean lines bakom hummern

Logga in för att svara
#11783 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

tror du tänker på siffran 23567....har jag rätt?

Logga in för att svara
#11785 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Ha ha ha!

Andiss har gjort sig förtjänt av svaret.

Det bästa är att du nästan lyckades pricka in alla länder med kust i Sydamerika utom just "the place"

URUGUAY

Jag tror det är siffrran 2 du tänker på. Eller 4, 234, 671, 34, 879,98, 576, 32, 23443

Logga in för att svara
#11786 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ledtrad det ar ett 6 siffrigt prim tal

Logga in för att svara
#11788 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

ha ha ha ha:laugh:

Logga in för att svara
#11789 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Andiss skrev:
Ledtrad det ar ett 6 siffrigt prim tal
829921 ? (911x911)

Logga in för att svara
#11790 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 2

pikles
graphgraph

Uruguay???

ÖÖÖhh...
asså? Tror inte det är det klockrenaste stället om jag ska vara ärlig, billigt?? VARMT????
Men jag ska kolla, ska dit kring första maj... är en annan uruguayo som var där o surfa, gastonari... fast verkade mest som om han drack mate...

Logga in för att svara
#11791 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 2

pikles
graphgraph

sverre skrev:
Det finns ett helt otroligt land för surfing som jag tror aldrig har omnämnts här. Inte mycket crowd, inte kallt, inte dyrt, o grymma vågor.

måste ge lite bättre förutsättningar för gissningslekar, sverre...
Uruguay har omnämts här tidigare, nog ganska mkt crowd i punta del este, ganska kallt, punta e svindyrt, resa till uru e dyrt, grymma vågor?? Inte vad jag har sett under någon av mina 5 resor dit..

Logga in för att svara
#11792 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Kallt? Under sommaren c:a 18 grader i vattnet, 25 i luften. Går o hitta boende som inte är så dyrt. Har sett bilder på tubande vågor. Finns beachbreaks, points o rev. Crowden är nog ganska liten o ganska trevlig jämfört med de flesta andra ställen i världen.

Tror ni inte på Uruguay alltså?

Logga in för att svara
#11794 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Esta:

Ett primtal är ett heltal som är större än 1 och jämnt delbart endast med sig själv och med 1. Exempel: 7 är ett primtal eftersom man inte kan dela det med något annat tal (utom 1 och 7) och få ett nytt heltal. 51 är inte ett primtal eftersom det är lika med 3 · 17.

829921 ar alltsa inget primtal

Logga in för att svara
#11798 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 2

pikles
graphgraph

sverre skrev:
Kallt? Under sommaren c:a 18 grader i vattnet, 25 i luften. Går o hitta boende som inte är så dyrt. Har sett bilder på tubande vågor. Finns beachbreaks, points o rev. Crowden är nog ganska liten o ganska trevlig jämfört med de flesta andra ställen i världen.

Tror ni inte på Uruguay alltså?

Nog tror jag på Uruguay, som mitt födelseland, som en grym kött- och apelsinproducent, för shysta klubbar i punta del este, som den gyllene dulce de lechens land, för att inte tala om de uruguayanska kvinnorna (he he) men skulle aldrig få för mig att åka dit på surfresa, skulle ta Chile, Peru, Panama, Brazil... etc innan jag åkte på just surftrip till Uru. Billigare, kortare flygtrip, varmare i vattnet...

Nog mer än 25 i luften på sommaren, men ska du dit o surfa så ska du nog satsa på vintern skulle jag tro... och i min värld är inte 12 grader särskilt varmt (trots att jag plaskade i torö i måndags).
Klart dyrt för att vara sydamerika och skulle inte förvåna mig (trots att jag som sagt aldrig just surfat Uru, eller kanske precis därför) om man får slåss med halvgriniga pives från BA om lite struntvågor... men vad vet jag... Kanske jag bluffar för att ni andra aldrig ska hitta dit och för att ha världsklassurf för mig själv... förmodligen...

Men som sagt, ska dit om 2 veckor, så jag rapporterar då...

Logga in för att svara
#11802 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: -234

sverre
graph

Cool... Väntar på din rapport. Tänkte inte åka till Uru enbart utan frågan är om det är värt en tripp dit från Brazilien?
Frugan ska med så det är inte bara vågorna utan även charmen i Montevideo etc som lockar. Finns den charmen? Taube sjunger ju om Rio de la Plata.

Logga in för att svara
#11893 Svar: Surfspot 18 år sen Stoke: 2

pikles
graphgraph

Klart charmen finns, störtgillar ugu (fast är inte så objektiv kanske), maten, folket, galoppera på pampas sida vid sida med ett gäng strutsar och halvvilda hästar i sonedgången är ganska läckert... fast det tar ju en stund med buss från brazil (beror givetsvis vart du kommer befinna dig). När åker ni? Kanske inte skulle åka dit under jun-aug, det är ju deras vinter o inte så grymt väder kanske. Inte dyrt att ta bussen från brazilien och bussarna e skitbekväma, men det kostar tid... och brazilien har faktiskt så mycket att se att det kanske inte är så sälvklart att dra till Uru... måste jag kanske erkänna...

Men... om ni dyker (eller snorklar oxo för den delen) så finns världens största sjölejonkolloni utanför punta del este! man kan dyka/snorkla med dem och de är så jäkla sköna djur! Lekfulla och orädda som hundvalpar!! Fast dom luktar ganska illa och pappa sjölejon e ganska stor...

som sagt... åker om en stund... rapport kommer

Logga in för att svara
#40262 Svar: Surfspot 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

heide
graphgraph

portugal ;

Logga in för att svara
#40324 Svar: Surfspot 16 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

jag har surfat Uruguay och fick det skitbra. Det var ett bra ställe att nämna sverker.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!