Facebook data

1
Råd, rön, + och minus
#11913 Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Sami
graphgraph

Jag ska skaffa mig en vinterdräkt. Säkert en tråd som så många gånger tidigare besvarats, men drar en longshot. Jag har står mellan 100% elasto och x-cel infinity, båda 6/4.
Vill höra med er vad ni tycker, av egen erfarenhet, gammal skröna, ljug och erfarenhet av tidigare dräkter från märkena.

Antar att Daniel har ett och annat att säga, och säkert många andra också!

Bem vindo!

Logga in för att svara
#11916 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Jag skulle vilja bidra med ett märke i leken Billabong deras gold solution 654 har funkat bra nu under vintern inte frusit en enda gång. Enda nackdelen med den är hur huvan är konstruerad jätte bra tills den kommer längst upp på pannan då den är lite o tight där men annars smidig och skön tycker jag. Fick den för bra pris på Nocomply.se

Logga in för att svara
#11917 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Såg nu att den inte finns kvar på deras sida... bra priser där föresten kolla på exel dräkten hört mkt gott om exel

Logga in för att svara
#11919 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen  

WaveyGravey

NORD kommer med prisvärda winterdräkter nu. Har just beställt . Avläger rapport vid första tillfälle.

Logga in för att svara
#11920 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Xcel har bättre kvalitet rätt igenom.

Logga in för att svara
#11929 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Elaston är grymt skön och varm om du ska ha 6/4, dessutom är ju rip curl det enda våtdräkts märket som fortfarande har livstidsgaranti på sina sömmar. Sen kan du ju alltid kolla upp en O'neill psycho på någon amerikansk sida för den dräkten är sjuuukt elastisk och varm....definitivt värt att kolla upp!
Lycka till

Logga in för att svara
#11930 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Sami
graphgraph

Ok, ska kolla nord och nocomply! Fan va jobbigt med för tight i pannan, låter som det kan bli ett riktigt snyggt märke efter några timmar:)
Kom gärna med mer tips och gärna hur dräkterna är på och när man väl är i vattnet.

Verkar som det är bättre pris på x-celen på flera sidor, och än så länge har den fått bäst betyg... Kollar vidare!

Logga in för att svara
#11932 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

vart lite fel hehe den är lite o tight i pannan asså inte så att forsar in vatten utan man blir lite kall om pannan bara men jag trivs i den dräkten, Gaz du får väl prova dräkten när du ska visa oss dina secret spots snart Tom är laddad som jag med

Logga in för att svara
#11938 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Sami
graphgraph

Oj, typiskt klantigt att läsa fel kallt vatten i för stor mängder in i dräkten låter inte alls trevligt... Kollat lite sidor mest danska dock, har hittat en del bra priser, men kollar vidare!
Hur är det med huvorna, är det stora skilnader mellan olika? Passformen är ju kanske inte så lätt att fråga om, alla lökar ser ju olika ut...

Logga in för att svara
#11940 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Vad jag har hort sa har de stora markena ungefar samma kvalitet. Jag brukar ga mest pa passform nar jag koper drakt och dar kan det vara ganska stor skillnad mellan olika marken (och mellan olika surfare). Jag har haft bra erfarenhet med Quiksilver och Rip curl, men det ar ju som sagt individuellt vilket marke som passar bast. Jag rekommenderar att absolut inte kopa nytt marke som du inte har tidigare erfarenhet av pa postorder utan att prova.

Logga in för att svara
#11941 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Sami
graphgraph

Har en salomon, men de har ju slutat tillverka sina dräkter, nöjd som fan med min, men det är ju bara en 3/2.
Det får bli nog av de två nämda, dumt att testa ett märke som man inte vet nåt om. Inte nån postorder, så jävla irriternade när det blir fel!

Kom gärna med info, alltid roligt att höra hur saker uppfattas av folk.

Boa noite!

Logga in för att svara
#11948 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

En annan aspekt på när man köper en dräkt, är hur mycket det är värt att få prova den innan och att du har någon i Sverige som kan hjälpa med ev. lagningar som ingår i garantin.

Kanske inte det lättaste att hitta en vinterdräkt så här års, som regel levereras dessa i september, så kanske inte så många som har kvar i lager. Hade jag vart som dig, så hade jag satsat på en varm 4/3:a och väntat med vinterdräkten.

Vattentemp. börjar närma sig 7-8 grader och det är nog inte långt kvar tills det är +10, då börjar det bli okej att köra med 4mm, om man har riktiga skor, handskar och ev. huva om det blåser småspik.

Logga in för att svara
#11949 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Jag är supernöjd med min Billabong, den har funkat super i temperaturer ner till 1-2 grader. Gå in o kolla på: stores.ebay.com/Surfs-You-Right-Surf-Shop_W0QQssPageNameZl4QQtZkm

Han levererade på 5 dagar från USA, jag betalade 2100 inklusive frakt.

Logga in för att svara
#11951 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Och jag köpte en excel 6/5/4 infinity från backdoor Göran och den är väldigt väldigt bra..

Logga in för att svara
#11953 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Excel ar den basta drakt nagonsin haft.
Det enda jag kan klaga med ar att den ar for varm!!

Ripcurl 6mm Elaston pajar snabbt. (haft 4)
Oneill Psycho var kall(!)
Quicksilver varm men inte lika smidig som nagon av ovan.

Body glove stormstrooper har jag ente testat..

Logga in för att svara
#11959 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Well, kan bara tillägga om att köpa från USA, att det alltid är en chansning, har du tur slipper man tull och moms, har du otur så åker du på detta, vet inte exakt tullen för våtdräkter, men momsen kan svida rätt bra.

Åkte själv på detta när jag köpte vax därifrån.

Kör själv på Xcel Infiniti 6/5/4, och den åkte faktist fram i slutet på maj förra året, för att jag frös lite, men då fick man köra nedcabbat och ta in vatten i dräkten då och då för att inte brinna upp. En annan sak som är bra med chest-zip, att man kan lägga vattenkameran där, grymt smidigt.

En norrman körde Bodyglove Matrix på Kvassheim när vi var där, rätt snygg dräkt och han verkade inte frysa, antar att de gör bra dräkter, precis som O'Neill och Xcel. Tror även Billabong släppt en solution Platinum, har för mig att jag såg någon köra med den här på västksuten.

Logga in för att svara
#11973 Svar: Råd, rön, + och minus 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Sami
graphgraph

Tack för alla svar! Det lutar allt mer åt xelen, ska kolla på en när jag kommer hem.
Fast då lär jag ju inte behöva nån vinterdräkt, men bra att vara ute i tid!

Låter inte så bra att samtliga fyra elasto har gått sönder på samma sätt...

Tack igen, men finns säkert mer att höra, skriva gärna!

/ sami

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!