Facebook data

1
El Salvador
#12055 El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Allmänt jävligt intressant land för surfing! Lämnar tråden öppen för kommentarer om Frälsaren:

Logga in för att svara
#12065 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Grymma hogerpoints overallt.
For manga surfcamps overallt.

Logga in för att svara
#12077 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Är El Salvador så jävla farligt och sketchy pga att det mest är amerikaner som är där o de är så jävla skraja o måste ha en pistol i bröstfickan när de går till wallmart i sitt eget land, eller är det ingen bra idé att resa där själv med frugan också?

Har kollat upp lite surfcamps, hade ju varit säkert och bra att få komma runt till de olika spoten, men går det lika bra att röra sig själv? Någon som bott på el horizontecamp tror jag det heter. Ska va billigt men har de även transport eller bara boende? Är det jävligt små vågor under offshore säsongen?

Är det mycker crowd numera menar du med tanke på alla camps?

Verkar va så jävla sköna vågor...

Logga in för att svara
#12082 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Vad jag har fått berättat för mig så är det precis så sketchy som det sägs. Om jag förstog det rätt så finns det en jävla massa utvisade gängmedlemmar från USA som driver runt med automatvapen och gängtatueringar i ansiktet och är allmänt livsfarliga. Men om man följer råd som att inte röra sig ute efter mörkrets inbrott samt undvika ögonkontakt och låsa in sig på hotellrummet hela dagen så är det chill Vi skippade att stanna till där när vi hade vägarna förbi dels pågrund av tidsbrist men även till stor del p.g.a de faror man läst om. Men shit vilka vågor vi lär ha missat...

Logga in för att svara
#12083 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Ror du dig pa fel stallen kan det vara sketchy, men annars ar de ganska safe.
Localsen ar harda aven i vattnet sa ta de lugnt i borjan.
Ang surfcampen sa finns dom overallt och forsoker tom gora visa bryt privata mm vilket suger. Nar dom drar pa utflykt sa dyker dom upp 15 pers pa en gang i lineupen mm.

Men med tanke pa att du ska dra med frugan och forhoppningsvis behalla henna sa ar nog camp de enda som galler. De dar campet som du snackar om ligger vid El Zonte som ar en riktigt skon by och bra vag.

Nar sks du dra?

Logga in för att svara
#12088 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Jag var där i juni förra året och hade grymt bra surf. Vi bodde på Las Flores surf camp i östra El Salvador. Har tyvärr ingen koll på andra ställen. Vi hade också hört att det skulle va relativt sketchy, men det var rätt så lugnt. Vi var i San Salvador 2 dagar och promenerade runt utan att se några tecken på att problem (beror nog på vilken del av stan). Vi snackade också med andra surfare som bilade runt själva utan problem.

Logga in för att svara
#12131 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Ska isåfall dit i december efter Brasilien, men kanske mycket crowd då, små vågor? o kanske lika dyrt från Brasilien som från Sverige, ska kolla upp.

El Zonte: Ordnar de transport till olika ställen? Staffan: Las Flores: Åkte du med en package tour så du bokade i förväg? När, under swell säsongen?
Har kollat verkar som epicsurfingadventures är billigast?

Logga in för att svara
#12139 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: 3

MesS
graphgraph

El salvador är för mig grym surf, gnarly locals i och utanför vattnet, pistoler och magsjuka.....

Logga in för att svara
#12168 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Staffan
graphgraph

Jag åkte med Wavehunters. Dyrt men jäkligt praktiskt om man inte har gott om tid. Vi träffade flera surfare som hade tagit sig dit själva och bodde på olika mindre billigare hotel, vilket nog är roligare om man är där lite längre (och garanterat billigare).

Vi var där i Juni vilket är mitt i bästa swell säsongen. Bra swell men surfbart endast tidigt på morgen och sent på eftermiddagen. On-shore mitt på dan. I december är det inte så stort (kan nog vara platt ibland) men enligt utsago off-shore hela tiden.

Logga in för att svara
#12208 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: 25

lars
graphgraph

December ar nog inegn hojdare att aka. Mars till oktober ar nog bast(?), men aven da ar de som sagt onshore mitt pa dan. Ofta choppy aven innan solnedgang men de funkar ju eftersom de ar points.
Kan rekommendera att bo antingen vid Las flores eller El Zonte. Aker du till Las flores sa ar de camp som galler for er om du inte vill sova i hangmatta 5m fran vattnet eller talta.
La Libertad ar ganska harigt sa bo inte dar.
Ta med dig alla surfprylar du behover. bra dingrepair finns dock i La libertad.

Lars

Logga in för att svara
#12272 Svar: El Salvador 18 år, 1 månad sen Stoke: 4

vasa
graphgraph

Ja e har har flickvan i rosa shorts o ett tajt litet linne som inte lamnar mycket at fantasin.
Det ar underbart.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!