Facebook data

1
billigt hotell San jose CR?
#12105 billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Frankie
Inlägg: 201
graphgraph
offline

ska sova över en natt i san jose då jag kommer dit på söndag, skulle vilja ha tips på ett billigt hotell inte långt från flygplatsen där man inte kan räkna med att bli blåst.
 
Logga in för att svara
#12108 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 15

Daniel
Inlägg: 1509
graphgraph
offline

omkring $40/natt inkl. frukost, det ligger utanför San Jose, så slipper du åka in mitt i city där det inte är alltför säkert nattetid. Hotel La Riviera kan jag rek., de hämtar och lämar på flygplatsen också.

Mer info: www.costaricalarivierahotel.com/
 
Logga in för att svara
#12111 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Frankie
Inlägg: 201
graphgraph
offline

tack så mkt, kan dock bara hitta hotell för 53 dollar?
 
Logga in för att svara
#12115 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 0

isaksson
Inlägg: 9
graphgraph
offline

kolla in costa rica- packpackers. kostar runt 10 $ natten (gjorde det för ett par år sedan i alla fall). det ligger centralt, men i ett safe område. har alltid varit nöjd med mitt boende där. enkelt att ta taxi till och från flygplatsen och bussterminalerna.. annars finns det billigt boende nära cocacola-terminalen, dock inte lika trevligt område.

// mikael
 
Logga in för att svara
#12120 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

San Jose är hur lugnt som helst! Har varit där tre ggr o festat loss som fan på alla ställen etc. Aldrig i närheten av att ens ha sett trubbel. YHA är ett bra billigt ställe. Finns massa fler ställen centralt. Vem skulle blåsa dig?
 
Logga in för att svara
#12127 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Annika
Inlägg: 317
graphgraph
offline

Frankie -
Vart ska du efteråt? Det är nämligen så att Montezuma Expeditions (www.montezumaexpeditions.com/tours.htm) har transferpaket till alla möjliga ställen i CR. Ska du till exempel till Santa Teresa/Mal Pais så bokar du taxi/boende/frukost/transfer för ynka $60 totalt. Hotellet ligger 5 minuter från flygplatsen och det är väldigt smidigt. Skytteln lämnar sen hotellet runt kl 09.00 på morgonen och sen är det bara att sitta där och njuta av resan utan klydd. Är ni fler som reser så blir det ännu billigare...
 
Logga in för att svara
#12132 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 15

Daniel
Inlägg: 1509
graphgraph
offline

Well, en kille jag surfade med, tog 2st taxi tillsammans med några costa ricanska damer på nyårsnatten. De gjorde upp ett fast pris, när de kom fram, dubblade taxi taxan. Självklart vägrade de betala, vilket gav upphov till en kniv i ansiktet och diskussioner i tre timmar, som ändå slutade med att de fick betala.

Någon annan berättade för mig att en taxi-chaffuör släppt av dem utanför ett hotel/backpackar inne i San Jose, varpå de blev uppmande att "springa" in till recpeptionen och inte stanna för någon.

Jag har bara vart där en gång, så vad vet jag, men helt safe är det nog inte.

Frankie: okej, det var väl $53 då, fast jag fick sviten när jag var där, därav min osäkerhet.
 
Logga in för att svara
#12133 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Självklart händer skit överallt.

Tog två taxi! Fast pris! dubblade taxan! Låter för mig som ett klockrent missförstånd, taxichaffisen trodde väl att priset var per taxi o surfarn att de var för båda. Taxi snubben tyckte väl att ingen jävla gringo ska blåsa honom. Tror inte att en taxichaffis som försöker blåsa en kille skulle snacka i 3 timmar! Det gör han däremot om någon försöker blåsa honom.
 
Logga in för att svara
#12136 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Annika
Inlägg: 317
graphgraph
offline

Det finns officiella taxis och även taxis från den sk fria marknaden (läs svarttaxi).

Costa Rica är ett land med många monopol och taximonopolet är ett av dem. tar man en "riktig" taxi från flygplatsen så beställer man destination och taxi i en liten lucka, där man även betalar kalaset, Resan till Los Volcanes från flygplatsen kostar 3usd om man är brädlös och 4usd om man har den med sig. Det mest organiserade jag varit med om...
 
Logga in för att svara
#12145 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Frankie
Inlägg: 201
graphgraph
offline

det där lät ju ganska intressant annika! ska kolla upp det direkt!
 
Logga in för att svara
#12146 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 0

mud_soldier
Inlägg: 7
graphgraph
offline

Hostel Pangea inne i San Jose kostar 10 dollar natten. Inget fancy direkt men om man bara skall övernatta funkar det ju. Har hört folk snacka om att det är olungna områden runt om menjag har bott där fem gånger och det har aldrig hänt mig något. Med en gnutta sunt förnuft klarar man sig nog fint.
 
Logga in för att svara
#12148 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Ja, Annika har rätt. Montezuma e bra.
Köpte själv paketet för $60. Litet mysigt hotell i Alajuela med bra frukost och trevlig personal.
Men glöm inte faxa din beställning i tid för hotellet kan annars vara fullt...

Los Volcanes:
 
Logga in för att svara
#12149 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Transfern fr hotellet sker i såna minibussar (Var kan man köpa såna? Me want one!)
 
Logga in för att svara
#12150 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Eyy vafan, det var inte den bilden men bussen e densamma.
nytt försök...
 
Logga in för att svara
#12154 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Frankie
Inlägg: 201
graphgraph
offline

mailade dom nyss, måste jag alltså betala innan lr räcker det med att maila som jag gjort för att jag ska vara graranterad plats?
 
Logga in för att svara
#12161 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 15

Daniel
Inlägg: 1509
graphgraph
offline

Esta skrev:
Transfern fr hotellet sker i såna minibussar (Var kan man köpa såna? Me want one!)

Hm, tror inte de finns i Europa, den Toyota Hiace som jag åkte med had plats för 12 passagerare bak (förmodligen samma buss eller likadan som du åkte med, ser ut som samma chaffis med långa jeans som sen svettades ihjäl nere vid färjan), plus tre fram inkl. förare. Om jag förstått saken rätt, så krävs det busskörkort för att framföra fordon med mer än 7 passagerare, eller var det 9?!

Men kolla in www.toyota.com eller något, går säkert att importera....
 
Logga in för att svara
#12165 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Annika
Inlägg: 317
graphgraph
offline

Du mailar o sen får du ett formulär som du fyller i och faxar (!). Du kan också scanna in det o maila. Där lämnar du kreditkortsupplysningar o sånt så du kan reservera ditt rum/transfer. Av någon konstig anledning så ber de om koden i formuläret, men det måste vara nån konstig Costa Rica-sak (tro mig, det finns många sådana). Lämna inte den.

Sen får du en konfirmation bara. Dock skulle jag maila en dag eller två innana vresa och bara dubbelkolla så du verkligen är inbokad o att allt e ok. Min kompis hade råkat trilla bort ur deras reservationer trots konfirmation, men sånt händer ju överallt. Better safe than sorry alltså!

Du betalar på plats på morgonen innan skytteln far iväg mot vågorna.

Lätt som en plätt!
 
Logga in för att svara
#12170 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Frankie
Inlägg: 201
graphgraph
offline

ok, mailade dom förut idag o sa vad jag ville ha. hoppas de svarar snart även om jag e lite sent ute...
 
Logga in för att svara
#12172 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 4

Jimbob
Inlägg: 385
graphgraph
offline

Hotel Imperial är ju klassiskt...
 
Logga in för att svara
#12203 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Frankie
Inlägg: 201
graphgraph
offline

annika o ni som verkar haft med dessa människor tidigare. står ju att man ska ta en taxi från flygplatsen osså betalar de sen när man kommer fram till hotellet. låter ganska otroligt dock att en taxichaffis bara accpeterar att han får betalt "sen" lr e det så lätt?
 
Logga in för att svara
#12206 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Frankie skrev:
annika o ni som verkar haft med dessa människor tidigare. står ju att man ska ta en taxi från flygplatsen osså betalar de sen när man kommer fram till hotellet. låter ganska otroligt dock att en taxichaffis bara accpeterar att han får betalt "sen" lr e det så lätt?
Ja, det e så lätt! iaf för mig. Inga probs med chaffisen.
Stod så i mailet jag fick innan.
"Please take one of the official taxis at the airport of the company TAXIS UNIDOS (WHICH ARE ORANGE) to our hotel and we will pay the service when you arrive."
 
Logga in för att svara
#12212 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 0

steve
Inlägg: 18
graphgraph
offline

Jc and friends. typ 10 dollar med frulle. centrala delarna av stan är lugna, östra skall man inte hänga för sent i.
 
Logga in för att svara
#12220 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Annika
Inlägg: 317
graphgraph
offline

Man betaler taxin i lilla luckan på flygplatsen (oroa dig inte, du blir slussad dit!) där man även berättar vart man ska, sen säger man bara till på hotellet på morgonkvisten, alternativt när man kommer fram...så betaler de tillbaka pengarna.

San Joses flygplats är liten o det är faktiskt riktigt svårt att inte hamna rätt...

Trevlig resa!!!!!!
 
Logga in för att svara
#12237 Svar: billigt hotell San jose CR? 17 år sen Stoke: 11

Frankie
Inlägg: 201
graphgraph
offline

grymt, tack för hjälpen!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!